دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق تصمیمات پارلمان این کشور را غیر قانونی خواند و گفت که این گونه تصمیم‌ها «خطرناک» بوده و منجر به افزایش تنش و بی‌ثباتی می‌شود.

این حزب شامگاه شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما معتقدیم که تعجیل در بازبینی در این گونه تحرکات و تصمیم‌ها و قوانین به گونه‌ای که مطابق قانونی اساسی و منافع کلی عراق ضروری است و خواهان لغو آن‌ها هستیم».

این حزب در بیانیه‌ خود مدعی شد که از تصمیم پارلمان عراق در خصوص باز شماری دستی آراء در حوزه‌هایی که در آن‌ها شکایت ثبت شده، استقبال می‌کند ولی ریاست پارلمان با حمایت برخی از گروه‌ها سوار موج اعتراض‌های اخیر شده‌اند.

در ادامه این بیانیه‌آمده است: «این مسئله باعث صدور شماری از تصمیمات و قوانینی برخلاف قانون اساسی عراق شود که منجر به تعلیق و متشنج شدن همه فرآیند سیاسی در عراق خواهد شد.»

به گزارش شبکه «روودآو»، حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری «مسعودی بارزانی» در بیانیه خود گفته است، پارلمان عراق به جای اینکه از «فداکاری‌ها بزرگ» نیروهای پیشمرگه تقدیر و تشکر کند، می‌خواهد آرای آن‌ها را لغو کند.

پنجشنبه هفته گذشته، پارلمان عراق بعد از اعتراض‌ها به نتایج انتخابات، با ۱۷۲ نماینده از مجموع ۳۲۸ کرسی برای بررسی شکایت‌ها در خصوص تقلب در انتخابات تشکیل جلسه داد و با موافقت نمایندگان، خواستار بازشماری دستی آراء انتخابات اخیر در سرتاسر این کشور شد.

بعد از اعلام نتایج اولیه انتخابات عراق، احزاب کرد مانند اتحاد اسلامی و حزب گوران، احزاب اتحادیه میهنی و حزب دموکراتی کردستان را به تفلب در انتخابات متهم کردند و خواستار بازبینی در انتخابات شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.