ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران در سومین بازی خود در جام‌جهانی روز ۲۵ ژوئن (۴ تیر ۹۷) در سارانسک به مصاف پرتغال خواهد رفت.

جام جهانی روسیه در ۱۱ شهر روسیه پهناورترین کشور جهان برگزار می‌شود و سارانسک یکی از شهرهای کشور روسیه است که میزبانی چند دیدار از جام بیست و یکم را بر عهده دارد. دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر پرتغال، در این شهر برگزار خواهد شد.

سارانسک مرکز استان موردوویا در روسیه است و تقریبا ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. از سارانسک به عنوان شهر اسطوره‌ای در روسیه یاد می‌شود. بیشتر جشنواره‌ها و مراسم ملی در روسیه در این شهر برگزار می‌شود. کلیساها و بناهای تاریخی در این شهر باعث شده از سارانسک به عنوان شهری دیدنی و تاریخی یاد شود. هنوز هم در این شهر ساختمان‌ها و بناهای زیادی از صدها سال پیش وجود دارد هر چند در زمان شوروی خیلی از این بناها تخریب شد و آپارتمان‌های زیادی به جای آن ایجاد شد.

فئودور اوشاکوف از روسای امپراتوری روسیه و فرمانده نیروی دریایی سلطنتی روسیه از نمادهای این شهر محسوب می‌شود که مجسمه او در شهر دیده می‌شود و برای طرفداران و علاقه‌مندان از جذابیت‌های زیادی برخوردار است.

موزه‌ها و مراکز تربیتی و فرهنگی زیادی که در این شهر وجود دارد هر سال باعث می‌شود توریست‌های زیادی به این شهر وارد شوند. ۸۵ درصد از جمعیت این شهر از قوم روس هستند و زبان موردوین کمتر در این شهر شنیده می‌شود.

* ورزشگاه

ورزشگاه یوبیلینی یکی از ورزشگاه‌های روسیه برای میزبانی جام جهانی است که ۴۵ هزار نفر جمعیت دارد و قرار است میزبانی چهار دیدار از مرحله گروهی جام جهانی را بر عهده داشته باشد و برای مراحل بعدی از این ورزشگاه استفاده نخواهد شد. از سال ۲۰۱۰ برای ساخت این ورزشگاه اقدام شده است و سال ۲۰۱۷ به پایان رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.