مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه علنی امروز و در موافقت با کلیات لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود هیچ اشاره ای به این لوایح نکرده اند، اظهارداشت: آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هم گفت که تصویب این لایحه به معنی مقابله با آمریکاست؛ آیا کسی دلسوزتر و امنیتی تر از آقای شمخانی سراغ داریم؟

وی افزود: از دیروز ده ها پیامک برای ما آمده است که برخی ها می گویند تصویب این لایحه به معنی خیانت به شهداست؛ آیا شهدا از این ناراحت نخواهند شد که آمریکا چوب لای چرخ نظام بانکی ما بگذارد؟

این نماینده مجلس تصریح کرد: چه کسی گفته است که اگر ما این کنوانسیون را تصویب کنیم، باید امثال سردار سلیمانی را تحویل آمریکا بدهیم؟ غلط کرده اند کسانی که بخواهند چنین کاری انجام دهند.

کواکبیان با اشاره به اصلاحات صورت گرفته در این لایحه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارداشت: ما با تعیین ۷ یا ۸ حق شرط قرار است به این کنوانسیون بپیوندیم؛ کشور ما امروز دچار مشکلات عدیده ای است، مگر می توانیم برای الحاق به هر کنوانسیون بین المللی بگوییم که این استعماری است؟ اگر این طور باشد فاتحه سازمان ملل خوانده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.