روزنامه عبری زبان معاریو نوشت، دستگاه‌های امنیتی اسرائیل بر این باورند که راهپیمایی‌های بزرگی همانند آنکه در سالگرد روز تاسسی اسرائیل(روز نکبة) در نوار غزه برگزار شد، هرگز تکرار نخواهند شد و شدت تنش‌ها کاهش خواهد یافت اما در مقابل گروه‌های فلسطینی بر شدت عملیات‌های خود علیه سربازان اسرائیلی حاضر در منطقه اطراف نوار غزه خواهند افزود.

معاریو مدعی شد، نیروهای امنیتی حماس از نقاط نظارت در اطراف نوار غزه عقب‌ کشیده‌اند و اکنون این منطقه دیگر تحت نظارت نیست و این به معنای چراغ سبزی برای دیگر گروه‌ها جهت اجرای عملیات‌هایی علیه سربازان اسرائیلی است.

این روزنامه عبری زبان ادامه داد، این عملیات‌ها شامل کارگذاری بسته‌های مواد منفجره در طول مناطق اطراف نوار غزه و تیراندازی به سوی سربازان اسرائیلی با سلاح سبک است.

معاریو در ادامه نوشت، ارتش پیش‌بینی می‌کند که این عملیات‌ها در آینده‌ای نزدیک شدت یابند، به همین دلیل اقدامات احتیاطی اتخاذ شدهتا حملات احتمالی فلسطینی‌ها به درگیری‌های نظامی میان حماس و اسرائیل منجر نشود.

این روزنامه اسرائیلی نوشت: در روزهای اخیر شاهد استفاده فلسطینی‌ها از بادبادک‌ها و بالن‌های حامل مواد آتش‌زا و مواد منفجره بوده‌ایم و سه بمب دست‌ساز در نزدیکی سربازان اسرائیلی منفجر شد. ارتش اسرائیل با جدیت با این بالون‌ها مقابله کردند، سربازان اسرائیلی در نزدیکی مرزهای شرقی شهرک بیت حانون در شمال نوار غزه، جهت هشدار به سمت فلسطینی‌هایی که در حال آماده کردن این بالن‌ها بودند، شلیک کردند، برخی از تجمعات هم به صورت مستقیم هدف قرار گرفتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.