فیفا روز شنبه در گزارشی آورده است: عنوان بهترین بازیکن فیفا در ۱۰ سال گذشته همواره بین «لیونل مسی» و «کریستیانو رونالدو» رد و بدل شده و هر کدام از آن ها پنج بار این عنوان را کسب کرده اند. در این ۱۰ سال هیچ نشانه ای از تزلزل در هیچ یک از آن ها دیده نشده و حالا در دهمین سالروز این انحصار دوگانه شاید زمان آن فرا رسیده تا نگاهی دقیق تر به جانشینان احتمالی این سلسله منحصربه فرد انداخته شود.

* ولیعهد: نیمار (برزیل)

مهاجم باکیفیت برزیلی که پس از انتقال از بارسلونا به پاری سن ژرمن به گرانقیمت ترین بازیکن فوتبال جهان تبدیل شد، قابلیت بهره مند شدن از جایگاهی همانند جایگاه رونالدو و مسی را در اختیار دارد. نیمار که نیمه نهایی جام جهانی 2014 مقابل آلمان را از دست داد، 2 سال بعد موفق شد با تیم ملی کشورش نخستین مدال طلای فوتبال مردان در بازی های المپیک را کسب نماید. او با قدرت دربیل زنی، بازی هوشمندانه، ضربات پایانی فوق العاده و سبک بازی مسحور کننده؛ تمام کیفیت های مورد نیاز برای کسب عنوان مرد سال فوتبال جهان را دارد.

* شهاب سنگ: محمد صلاح (مصر)

محمد صلاح پیش از انتقال از رم به لیورپول در ژوئن 2017، اگرچه بازیکن خوبی محسوب می شد اما وینگری استثنایی با سرعتی مسحور کننده؛ هنوز لقب مناسبی برای او به شمار نمی رفت؛ با این حال، صلاح تحت هدایت یورگن کلوپ، تا اینجای کار توانایی های گلزنی بی نظیری را به نمایش گذاشت و عنوان آقای گل فصل گذشته لیگ جزیره را نیز از آن خود کرد؛ عنوانی که چندین افتخار فردی دیگر را برای وی به ارمغان آورد و حالا نیز در ماموریت ملی خود، تیم ملی مصر را پس از 28 سال انتظار بار دیگر به جام جهانی رسانده است. در صورت رهایی از کمند مصدومیت و ارایه عملکردی چشمگیر در روسیه، جام جهانی می تواند بخت های او برای کسب عنوان مرد سال فوتبال جهان را افزایش دهد.

* سلطان پاس گل: کوین دی بروین (بلژیک)

این لقب را به راحتی می توان به ادن هازارد نیز نسبت داد؛ بازیکنی که در مقایسه با هم میهن خود از سبک بازی به مراتب لذت بخش تری بهره می برد و نام او را در فهرست بهترین فوتبالیست های جهان قرار داده است. با این حال، پاس های گل تعیین کننده ای که «دی بروین» در سال های اخیر برای هم تیمی های خود در منچسترسیتی و تیم ملی بلژیک فراهم کرده؛ نام او را در بالاترین سطح استانداردهای فوتبالی قرار داده است. این در حالیست که در صورت شگفتی سازی بلژیک در جام جهانی روسیه؛ او می تواند سال آینده را با لقب مرد سال فوتبال جهان به اتمام برساند.

* استاد تحقیر کردن: هری کین (انگلیس)

تیم فوتبال انگلیس با داشتن هری کین پس از سال ها بار دیگر مهاجمی تراز اول همچون آلن شیرر در اختیار دارد؛ کسی که در رده سوم برترین بازیکن فوتبال جهان در سال 1996 قرار گرفت. مهاجم 2ساله باشگاه تاتنهام، بیش از هر چیز به واسطه شخصیت قوی، پشت کار و فضایابی و زمان بندی بی نظیر شناخته می شود. علاوه بر این، کین با توانایی فوق العاده در امر بازی خوانی و همچنین ضربات سر بی نقص، به چیزی شبیه خط تولید گل در تیم تاتنهام تبدیل شده است.

این در حالیست که گرت ساوتگیت سرمربی تیم ملی انگلیس در آستانه جام جهانی بازوبند کاپیتانی تیمش را به «کین» تحویل داده و با توجه به اخبار و شایعات نقل و انتقالاتی منتشر شده در مورد او، رسیدن به رکوردی مشابه نیمار برای کین دور از انتظار نیست.

* اعجوبه جوان: کیلین امباپه (فرانسه)

امباپه با تنها 19 سال سن؛ نه تنها در جام جهانی 2018 بلکه تا سال های سال عنوان جوانترین بازیکن موجود در فهرست بهترین بازیکن سال جهان را یدک می کشد. به رغم سن پایین، امباپه با عملکرد تاثیرگذار در موناکو در لیگ یک فرانسه و همچنین بازی های بی نظیر برای این تیم در لیگ قهرمانان اروپا نشان داد که تا به اینجای کار هم، بازیکنی بسیار باهوش و در امر گلزنی بسیار پخته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.