آیت‌الله مصطفی محقق داماد گفت: بیش از نیم قرن است که افتخار آشنایی با حجت‌الاسلام احمدی را دارم. من طی این مدت تاکنون از ایشان حتی یک ترک اولی ندیده‌ام. حجت‌الاسلام احمدی روحانی‌ای است که علاوه بر اینکه متخصص الهیات بود، استاد دانشگاه تهران نیز بود و کوله‌باری از تجربه فرهنگی داشت.

این استاد فلسفه یادآور شد: تسلط ایشان به ادبیات عرب به گونه‌ای بود که می‌توانست ماهرترین استادان مصری را به چالش بکشد و این تسلط موجب مهارت ایشان در ادبیات فارسی شده و همین مهارت به وی کمک کرد تا کتاب‌های سمت را خودش غلط‌گیری می کرد.

دکتر محقق داماد افزود: حجت‌الاسلام احمدی به دامن استادانی افتاد که همگی از بهترین‌های حوزه علمیه قم طی این سال‌ها بودند. پس از آن نیز به دریای حکمت و اخلاق علامه طباطبایی برخورد کرد و به آن سر سپرد. همه ما علامه طباطبایی را با حجت‌الاسلام احمدی می‌شناختیم و ایشان از این راه هم نان نخورد و دکان باز نکرد. حجت‌الاسلام احمدی در تصحیح تفسیر المیزان نقش اساسی داشت و بسیار به علامه طباطبایی خدمت کرد. خاطرم هست در زمان مجلس ترحیم برادر ایشان که از بزرگان بود، خودشان مانند یک خادم پذیرایی می‌کردند. در نظر داشته باشید که آن وقت درس علامه طباطبایی در قم عنوان نداشت و حتی عده‌ای دنبال تعطیلی کلاس‌های درس ایشان بودند اما حجت‌الاسلام احمدی علامه را رها نکرد.

این استاد فلسفه یادآور شد: من دکتر احمدی را یکی از الگوهای اخلاق می‌دانم چون ذره‌ای تکبر را در او ندیدم و ایشان سراسر فروتنی، تواضع، راستگویی و امانتداری بود. سال‌های سال است با اینکه در سازمان سمت مشغول بود اما می‌توانم قسم جلاله بخورم که حتی یک لیوان آب از بیت‌المال سوء استفاده نکرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.