اسپوتنیک گزارش داد، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در مصاحبه‌ای با شبکه ARD این کشور گفت: من نمی‌توانم دقیقا بگویم که چه چیزی ترامپ را وادار به مطرح کردن چنین پیشنهادی کرده البته ما از او مساله را پرسیدیم اما جواب او قانع کننده نبود.

مرکل همچنین تاکید کرد که رئیس‌جمهور آمریکا گفته "روسیه نقش مهمی در مسائل مربوط به جنگ و صلح ایفا می‌کنند و البته این انکار نشدنی است".

با این حال کشورهای گروه ۷ متشکل از کشورهایی است که "ارزش‌هایی مشترک با یکدیگر دارند".

مرکل اظهار کرد: روسیه نقشی مهم در حل بحران‌های اوکراین و سوریه و همچنین فرایند خلع سلاح در جهان ایفا می‌کند.

وی افزود: ما به روسیه برای مذاکرات خلع سلاح و برای مذاکره بر سر اوکراین نیاز داریم. ما به روسیه برای اتخاذ تصمیم‌های سیاسی در ارتباط با سوریه نیاز داریم.

او گفت که آماده استفاده از رویکردهای مختلف برای این مقاصد است.

مرکل در عین حال اظهار کرد: حل و فصل صلح آمیز بحران‌های سوریه و اوکراین بدون روسیه غیرممکن است بنابراین می‌بایست گفت‌وگو با مسکو حفظ شود.

مرکل گفت: ما باید گفت‌وگو را با روسیه حفظ کنیم. بدون روسیه هیچ راه حل صلح آمیزی برای سوریه و همچنین هیچ راه حل صلح آمیزی نیز برای اوکراین وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: من شخصا با روسیه مذاکره می‌کنم و همچنین ما در فرمت‌های گروهی نیز با روسیه مذاکره می‌کنیم و سوالی در این مورد وجود ندارد.

مرکل در عین حال گفت که تحریم‌ها می‌تواند منجر به مذاکرات شود.

او تصریح کرد: من شخصی هستم که می‌گویم یک نفر گاهی باید انتظار بکشد و شاید مجبور به چند سال انتظار باشد اما تحریم‌ها می‌تواند تبدیل به ابزارهایی برای تدارک دیدن مذاکرات شود.

مرکل تاکید کرد: اجلاس گروه ۷ در روسیه پیچیده و ناامید کننده بود اما این فرمت باید حفظ شود.

او گفت: من فرمت گروه ۷ را رد نخواهم کرد. درست است که این بار همه چیز متفاوت و ناامید کننده بود اما قرار نیست که همیشه اینطور باشد و اینگونه تمام شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.