هیل گزارش داد، یک کارمند سابق بخش مدیریت اسناد کاخ سفید به پولتیکو گفت که در دولت ترامپ آنها وظیفه داشتند یکسری اسناد پاره شده را با چسب بچسبانند تا نگذارند دولت ترامپ به نقض قوانین حفظ اسناد ریاست جمهوری متهم شود.

سالمون لارتی، یک کارمند سابق که بعد از سه دهه خدمت دولتی اخراج شده به پولتیکو گفت که او و همکارانش مجبور می‌شدند با چسب نواری این تکه‌های کاغذ اسناد را "مثل یک پازل مقوایی" به هم بچسبانند.

لارتی گفت: این احمقانه‌ترین کاری بود که انجام دادم چون ترامپ این اسناد کاغذی را ریز ریز می‌کرد.

همچنین یک کارمند سابق دیگر به نام رجینالد یانگ که او هم در این بخش مشغول به کار بوده و اخراج شده به پولتیکو گفت: من همیشه به مدیرم می‌گفتم که آیا واقعا جدی این کارها را می‌کنی؟ ما در سال بیش از ۶۰ هزار دلار حقوق می‌گیریم تا کارهای خیلی مهمتری انجام دهیم. در حالی که من احساس می‌کردم که این پایین‌ترین سطح کاری است که می‌توانم انجام دهم.

این دو کارمند سابق این مصاحبه را با پولتیکو با موضوع اخراج شدن ناگهانی و ناعادلانه خود در دولت ترامپ انجام دادند.

آنها گفتند که ما را مجبور کردند نامه‌های استعفا را امضا کنیم و به ما هم نگفتند که اخراج شده‌ایم و به هنگام خروج از سازمان توسط ماموران سرویس مخفی اسکورت شدیم و هنوز هم بیکار هستیم.

این در حالی است که کارمندان گفته‌اند که در دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور قبلی نسبت به حفظ اسناد دقت و احتیاط می‌شد و آنها را طبق قانون اسناد رسمی ریاست جمهوری به بایگانی ملی می‌فرستادند.

این قانون الزام کرده که همه یادداشت‌ها، ‌نامه‌ها و اسنادی که به دست رئیس‌جمهور آمریکا می‌رسد باید به عنوان اسناد تاریخی در بایگانی ملی حفظ شود.

یک منبع دیگر که نامش را فاش نکرد به پولتیکو گفت: ترامپ عادت دارد که هر چیزی که روی میزش گذاشته شده و کارش با آن تمام شده را سریع پاره می‌کند و دستیارانش نیز نمی‌توانند جلوی این عادت او را بگیرند.

لارتی و یانگ گفتند که هنوز هم در سازمان بعد از اخراج آنها عده‌ای هستند که مسئول چسباندن این اسناد پاره شده با چسب نواری هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.