محمد غروی، مجمع مدرسین حوزه علمیه قم درباره فحاشی و توهین‌هایی که در جریان برگزاری راهپیمایی روز قدس به‌وسیله عده‌ای به علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی صورت گرفت، بیان کرد: اینها کارهای خیلی بد و ناپسندی است که از طرف برخی انجام شده است.

عضو مجمع مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه صالحی یکی از خدمتگزاران کشور است و باید از افرادی که به کشور و مردم خدمت می‌کنند تقدیر کرد، گفت: نباید این کارها انجام شود، به هر حال نباید خدمتگزاران کشور را مورد توهین قرار داد. باید از این افراد سپاسگزاری کرد نه اینکه علیه آنها شعار داده شود.

عضو مجمع مدرسین حوزه علمیه قم درباره قصد توهین‌کنندگان به رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: این‌ حرکات از روی جهالت و نادانی است که از طرف برخی افراد رخ می‌دهد؛ این گروه تصور می‌کنند که با انجام این حرکات کار خوبی انجام می‌دهند در حالی که کار نادرستی است.

کسانی که به صالحی اهانت کردند نه تخصص‌اش را می شناسند و نه خدمات او را می دانند

حجت السلام و المسلمین سید رضا اکرمی درباره اهانت عده ای به رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم روز قدس گفت:ما از تاریخ زندگی امیرالمومنین(ع) تجربه بسیار زیبایی داریم .وقتی امیرالمومنین (ع)مشاهده کرد برخی از اصحاب وی علیه مردم شام هتاکی و بدگویی می کنند فرمود من کراهت دارم شما مردمی هتاک، سباع و فحاش باشید، بیایید اوصاف آنها را بیان کنید و درباره نقاط منفی آنها صحبت کنید که حق پذیر و حق جو نیستند و یا زورگو و دیکتاتور هستند.

وی یادآورشد:اینکه عده ای ولو اندک در روز عزیز قدس و ماه مبارک رمضان در راهپیمایی که علیه اسرائیل و آمریکاست، علیه آقای صالحی فحاشی کنند و او را وطن فروش معرفی کنند این نشانگر جهل و ناآگاهی آنهاست و نشانگر این است از مسائل اطلاع ندارند.

اکرمی خاطرنشان کرد:در چنین مناسبت هایی باید نسبت به جنایات آمریکا و اسرائیل آگاه سازی کنیم و همانطور که امام راحل فرمودند هرچه فریاد داریم بر سر آمریکا بکشیم. صالحی فرد متخصص ، متعهد ، دیندار و دلسوزی است و اینکه ما او را مورد حمله و تعرض قرار دهیم قطعا کار زشتی کردیم و اگر به نام دلسوزی و خیر خواهی این کارها انجام شده قطعا خلاف و کار ناپسندی هست.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به مسبوق به سابقه بودن چنین رفتارهایی آیا امکان ریشه کن کردن چنین رفتارهایی وجود دارد گفت:برای همیشه نمی شود چنین رفتارهایی را ریشه کن کرد چرا که بالاخره فکر، فهم و برداشت افراد متفاوت هست ، برخی خودفروخته هستند و اصلا حوصله ندارند به حقیقت مسائل برسند ولی به طور عمده می توانیم درباره مسائل اصلی کشور و اقدامات دشمن آگاه سازی کنیم و به مردم جهت بدهیم.

اکرمی ضمن تقبیح مجدد اهانت به رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: پیداست کسانی که به ایشان اهانت کردند نه تخصص آقای صالحی را می شناسند و نه خدمات او را می دانند. کسی حرفی زده و آنها هم بر زبان آورده اند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران اضافه کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند و اشاره کردند که در برجام باید نگاه ریاست جمهوری لحاظ شود ما طبق آیه قران باید بر تقویت قدرت و توانمندی نظامی ،علمی، صنعتی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور اهتمام داشته باشیم و خودمان را نیرومند کنیم تا دشمن بداند با شایعه سازی و تبلیغات روانی علیه ملت ایران موفق نخواهد شد.

مصباحی‌مقدم: مایل به وحدت بین جریان‌های سیاسی هستیم

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم افزود: جامعه روحانیت مبارز مایل است بین تمامی مردم و گروه های سیاسی اتحاد ، همدلی و وحدت وجود داشته باشد. با توجه به شرایط کنونی کشور، این اتحاد و همدلی در بین مردم و جریان های سیاسی نیاز است و این اتحاد باید حول محور تبعیت از رهبری انقلاب اسلامی شکل بگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: البته این طور نیست که جامعه روحانیت مبارز برای این وحدت برنامه خاصی تدوین کرده باشد، اما حول محور وحدت آفرینی گام بر می دارد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که اقتصاد در پسابرجام چگونه به نفع کشور رقم خواهد خورد، افزود: این مساله بستگی به مدیریت اجرایی کشور دارد و اگر از تمامی ظرفیت های کشور و توان داخلی بهره گیری شود، با مقاومت بیشتر پاسخ کوبنده ای به آمریکا داده خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.