پیتر آلتمایر روز دوشنبه اعلام کرد که هیچ راه حل روشنی برای حل اختلافات تجاری با آمریکا، لااقل در کوتاه مدت، دیده نمی شود.

وزیر اقتصاد آلمان در مصاحبه با شبکه دویچلندفونکت افزود: «هیچ پیشرفتی در چند روز اخیر به دست نیاورده ایم، در عوض، همانطور که با رد بیانیه اجلاس (گروه هفت توسط آمریکا) مشاهده شد، حتی پسرفت کرده ایم.»

با این حال، وی اظهار امیدواری کرد که دستیابی به "شرایط برد-برد" همچنان امکان پذیر است، و از کشورهای اروپایی خواست تا "به شکلی متحد" از بازار آزاد حمایت کنند.

به گفته وزیر اقتصاد آلمان «اقتصاد آمریکا در بسیاری از حوزه ها به واردات کالاهای اروپایی وابسته بوده» و هرچه تعرفه واردات محصولات اروپایی به آمریکا افزایش یابد، به همان نسبت هزینه های تولید در ایالات متحده بالاتر خواهد رفت.

به نقل از رویترز، صدر اعظم آلمان آنگلا مرکل روز یکشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا برای مقابله با تصمیم آمریکا به اعمال تعرفه بر روی تولیدات اروپایی، اقدامات متقابلی را پیاده خواهد کرد.

او همچنین تصمیم رییس جمهور آمریکا در عدم همراهی با بیانیه پایانی اجلاس گروه هفت را اقدامی "هوشیارکننده و کمی افسرده کننده" خوانده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.