نشریه نیویورکر روز دوشنبه افشا کرد که حتی در سال ۲۰۱۶ هم هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه وقت آمریکا، از این موضوع اطلاع داشته است که امارات و اسرائیل در پشت صحنه با سازمان موساد اسرائیل برای مقابله با نفوذ ایران کار می‌کرده‌اند.

طبق این گزارش، سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا به انجام تماس‌های تلفنی میان مقامات امارات و اسرائیل پی برده‌اند، از جمله تماس‌هایی بین یک مقام بلندپایه امارات متحده و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی.

بنا به گفته نیویورکر، سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا به اطلاعاتی درباره یک "دیدار محرمانه بین رهبران ارشد اماراتی و اسرائیلی در کشور قبرس" دست یافته‌اند.

با این حال، به نظر می‌رسد که هیچ گاه به رییس جمهور پیشین آمریکا، باراک اوباما، در مورد این دیدارهای مخفی علیه ایران چیزی گفته نشده بود.

در اوایل ماه می میلادی (اواخر اردیبهشت)، گزارشی در مورد دیدار میان نتانیاهو و یک دیپلمات ارشد اماراتی در مارس ۲۰۱۸ پرده برداشت.

بر اساس گزارشی از آسوشیتدپرس، نتانیاهو هنگام دیدار دو ماه پیش خود از پایتخت آمریکا، ملاقاتی با سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن، یوسف العطیبه داشته است.

با آنکه امارات و رژیم صهیونیستی روابط رسمی دیپلماتیک ندارند، ولی هر دو مواضع مشترکی علیه ایران داشته و از منتقدین جدی توافق هسته‌ای برجام به شمار می‌روند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.