** یکی از حاشیه‌های این مراسم حضور مسئولان علمی کشور در سال‌های گذشته و حال حاضر بود. از دانش آشتیانی و علی‌اصغر فانی وزرای آموزش و پرورش در دولت روحانی تا مصطفی معین و محمد فرهادی وزرای علوم دولت اصلاحات، از غلامی وزیر علوم کشور تا فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد در مراسم حضور داشتند.

** در حاشیه این مراسم، کتابچه‌ای کوچک شامل زندگی‌نامه علمی و سیاسی مرحوم دکتر احمدی به حاضران اهدا می‌شد.

 

**یکی از شرکت‌کنندگان مراسم امیر سرلشکر موسوی فرمانده‌کل ارتش بود که از درب مسجد تا انتهای خیابان را پیاده طی کرد و چند نفر از مردم عابر فریاد می‌زدند "سلام امیر" و وی نیز جواب سلام مردم را داد.

** حسین فریدون برادر رئیس جمهور که چندی است در مجامع عمومی بعد از یک غیبت طولانی‌مدت دیده می‌شود، از درب مسجد خارج شد و وقتی دید خودروی محقق داماد رد شد، دوباره بازگشت و با وی سلام علیک گرمی کرد.

 

** از حواشی دیگر این مراسم، مردمی بودند که نامه در دست به‌دنبال مسئولان دولتی می‌گشتند و به‌محض اینکه متوجه حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور شدند، به‌سمت درب مسجد نور واقع در خیابان فاطمی رفتند تا بلکه بتوانند معاون اول روحانی را ببینند.

** یکی دیگر از شرکت‌کنندگان مراسم، غلامحسین الهام سخنگوی دولت و وزیر دادگستری دولت احمدی‌نژاد بود که مدت‌هاست هیچ مصاحبه‌ای انجام نداده است. الهام در برابر اصرار خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم درباره رفتارهای اخیر احمدی‌نژاد و اطرافیانش، با بیان اینکه "من را از مصاحبه معذور بدارید" اظهار داشت: "خدا آقای دکتر احمدی را بیامرزد. راهی است که همه می‌رویم. خدا ان‌شاءالله عاقبت همه ما را به‌خیر کند، بعداً صحبت می‌کنم".

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.