شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی می گوید «جرد کوشنر» داماد رئیس‌جمهور آمریکا پس از برگزاری نشست سران آمریکا و کره شمالی، راهی غرب آسیا می‌شود.

آنطور که این شبکه خبری گفته، کوشنر به مصر، عربستان و سرزمین‌های اشغالی خواهد رفت تا در خصوص «ایجاد صلح در خاورمیانه» با رهبران این کشورها مذاکره کند.

یک مقام ارشد آمریکایی گفته که کوشنر در سفر منطقه‌ای خود، مشتاق شنیدن نظر طیف‌های مختلف در ریاض، قاهره و تل‌آویو در خصوص «طرح صلح» پیشنهادی ترامپ خواهد بود.

طرح ترامپ که از آن با نام «معامله قرن» یاد می‌شود، به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت صهیونیست‌ها از سوی فلسطینی‌ها و ادامه حیات مردم فلسطین در نیمی از کرانه باختری رود اردن و غزه را شامل می‌شود.

آمریکایی‌ها قول داده‌اند که در صورت قبول این طرح از سوی فلسطینی‌ها، مسئله بازگشت آوارگان فلسطینی «بررسی» شود.

منابع گزارش کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفته‌اند که با توجه به تحریم دیدار مقامات آمریکایی از سوی مقامات حکومت خودگردان بعد از به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی ترامپ، کوشنر در این سفر با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان دیداری نخواهد داشت.

در انتهای این گزارش آمده که یکی دیگر از محورهای اصلی سفر جرد کوشنر به منطقه، یافتن راه حلی برای «بحران غزه» خواهد بود.

مردم غزه چندین هفته است که در حرکتی با عنوان «راهپیمایی بازگشت»، جمعه‌ها در مرز این منطقه و سرزمین‌های اشغالی تظاهرات می‌کنند.

در پس شلیک مستقیم نظامیان صهیونیست به سمت این معترضان، تاکنون ۱۲۷ فلسطینی شهید و چهارهزار و هفتصد نفر مجروح شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.