وی در این یادداشت نوشت:

*در مورد مصاحبه‌ای که از من در فضای مجازی پخش‌شده، نیاز به چند توضیح وجود دارد.

 

*به‌عنوان وزیر اقتصاد، صادقانه عرض می‌کنم  توجه به دغدغه‌های مردم در مورد وضعیت اقتصادی کشور یک اصل برای من است و  بی‌تفاوتی و بی‌اطلاعی جایگاهی در رفتار ما ندارد. اما ای‌کاش صداوسیما به‌جای پخش گزیده‌ای از این گفت‌وگو، آن را به‌صورت کامل منتشر می‌کرد که این میزان ابهام در مردم ایجاد نشود.

 

*در این مصاحبه از من در مورد وضعیت «عمومی اقتصاد» کشور سؤال شد؛ یعنی در مورد شرایط تجاری، وضعیت بهبود فضای کسب‌وکار و مبادلات بین‌المللی. در پاسخ گفتم که الحمدالله حال اقتصاد خوب است. اشاره کردم که وضع اقتصاد ازنظر رشد تولید، مبادلات تجاری، رشد اقتصادی، شفاف‌سازی امور جاری اقتصادی، مهار نسبی زدن به رشد نقدینگی و ثبات ارزی از حیث تخصیص ارز به تجار، تأمین نیاز ارزی کشور و تراز مثبت تجاری خوب است. مثال روشن اینکه حتی طی همین دو ماه سپری‌شده از سال جاری، رشد تولید خودرو در کشور مثبت شده است.

 

*از مردم تقاضا دارم که با این دقت به موضوع نگاه کنند که وزیر اقتصاد، این اجازه و حق را ندارد که در اظهارنظرهای عمومی‌ کلمات یاس آور و گزارش‌های غیر فنی به مخاطب ارائه دهد.

 

*به‌عنوان وزیر اقتصاد باید واقع‌بین، کلان نگر و البته امیدوار باشم. اگر قرار باشد من هم به عنوان مقام مسول در قامت منتقد ظاهر شده و فقط بگویم که وضعیت بخصوص از حیث شاخص‌های کلان و زیربنایی اقتصادی، بد و نامطلوب است، مردم می‌توانند بگویند که پس شما برای چه آنجا نشسته‌اید؟

 

* در حوزه مسئولیتم نهایت تلاش مجموعه را به کار گرفته‌ام که وضعیت بورس، سازمان مالیاتی، گمرک، بیمه‌ها، بانک‌ها و بخصوص فضای کسب‌وکار را  به‌عنوان بنیان‌های زیربنایی اقتصادی کشور بهبود ببخشیم.

 

* تحولات هفته‌های گذشته سبب شده تا مردم به دنبال کالاهای جایگزین برای دار ای‌هایشان باشند. نتیجه اینکه سرمایه‌ها به سمت بازار سکه، خودرو و مسکن رفته و درنتیجه رشد قیمت‌ها در پس افزایش تقاضا رخدادهاست.

 

* دولت در تلاش است که با مهار روند رشد نقدینگی، سرمایه‌ها را به سمت بازارهای مولد هدایت کند که نمونه آن رشد شاخص بازار سرمایه طی دو روز اخیر است.

 

* قطعاً مردم باید در آرامش زندگی کنند و اظهارنظرهای وزیر هم نباید این آرامش را برهم بزند. بنابراین اجازه می‌خواهم که هشدارها را نه در تریبون‌های عمومی که در محافل کارشناسی و تصمیم‌گیری ارائه دهم که منجر به نتیجه شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.