«تامیر هایمن» در جمع گروهی از وزیران امنیت داخلی کشورهای مختلف نقشه‌ای که به ادعای وی مربوط به پایگاه‌های نظامی ایران در سوریه بوده به نمایش گذاشته و مدعی شده که این پایگاه‌ها در نزدیکی مناطق درگیری میان دولت سوریه و معارضان، مستقر نیستند. 

او همچنین ادعا کرده هدف ایران از تشکیل این پایگاه‌ها تثبیت حضور در سوریه و تهدید اسرائیل است نه کمک به «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه.

«هایمن» در آن جلسه، درباره پایگاه‌های نظامی ادعایی ایران می‌گوید: «شما احتمالاً فکر می‌کنید این کار برای کمک به رژیم بشار اسد جهت مبارزه با افراط‌گرایان و مبارزه با تروریسم است. منتظر شنیدن یک مسئله شگفت‌انگیز باشید: در تمام این نقاط روی نقشه، هیچ درگیری‌ای ظرف ۱۵ روز گذشته وجود نداشته است.»

وی در این جلسه همچنین گفته که پیروزی بشار اسد در جنگ تقریباً محرز شده، اما متحدان او از جمله ایرانی‌ها ظاهراً قصدی برای ترک این کشور ندارد. 

او گفت: «هیچ تهدید واقعی علیه اسد وجود ندارد؛ پس آنها چرا در آنجا حضور دارند؟ اگر آنها می‌خواستند به رژیم کمک کنند، اسد الان می‌توانست به آنها بگوید خیلی ممنون و خدانگهدار.»

ادعاهای رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود که دولت‌های عراق و سوریه بارها از نقش ایران در مبارزه با گروه‌های تروریستی فعال در سوریه تقدیر کرده‌اند. 

دولت سوریه بارها اعلام کرده است رژیم اسرائیل و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند.

ارتش سوریه همچنین تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت اسرائیل را از گروه‌های تروریستی در سوریه کشف کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.