این در حالیست که کوبا نیز مجددا هر گونه دست داشتن یا اطلاع از چنین حملاتی را رد کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا عنوان کرد که مقام‌های آمریکایی در یک نشست عالی رتبه با مقام‌های کوبایی در واشنگتن مجددا این مسئله را مطرح کرده‌اند. این مناقشه موجب کاهش چشمگیر تعداد کارمندان آمریکا در سفارتخانه این کشور در هاوانا شد.

وزارت خارجه آمریکا در آنچه که «لزوم فوری شناسایی منشأ این حملات علیه دیپلمات‌های آمریکایی و تضمین اینکه آنها متوقف شوند» تاکید کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که ما همچنین تاکید می‌کنیم که تا زمانی که امنیت کافی برای تمامی کارکنان سفارت ما ایجاد نشود ما نخواهیم توانست خدمات روادید را به طور عادی در هاوانا ارائه دهیم.

این حالی است که کارلس فرناندز دکوسیو مقام ارشد کوبا در مذاکرات با هیات آمریکایی در روز پنجشنبه گفت: هیات کوبا به اینکه آمریکایی‌ها این اتفاقات را «حمله» خوانده‌اند اعتراض کرده است.

او تاکید کرد که نه کارشناسان آمریکایی و نه کارشناسان کوبایی نتوانستند علت علائمی که در کارمندان آمریکایی به وجود آمد نظیر آسیب‌های مغزی شناسایی کنند.

او دولت ترامپ را متهم کرد به اینکه با استفاده از این اتفاقات بهانه به دست آورده تا روند نزدیک شدن روابط آمریکا و کوبا را متوقف کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.