نخست‌وزیر انگلیس با ارسال پیامی ویدئویی که در توییترش منتشر شد گفت: عید فطر زمان باشکوهی برای برگزاری جشن و ابراز خرسندی است. البته پایان ماه رمضان بیشتر از یک جشن ساده است و در این روز مسلمانان در کنار دوستان و خانواده و همسایگان جمع می‌شوند. 

وی افزود: عید فطر فرصتی برای جلای روح و کمک به آن‌هایی است که از بخت کمتری برخوردار هستند. 

نخست‌وزیر انگلیس اضافه کرد: عید فطر همچنین فرصتی برای همه ما در انگلیس است تا از سهم فوق‌العاده‌ای که سه میلیون مسلمانان در جامعه ما ایفا می‌کند تجلیل کنیم. مسلمانان انگلیس در هر گوشه‌ای از این کشور نقش بسزایی در جامعه ایفا کرده و جامعه متنوع و موفقی را به وجود آورده‌اند که ما به آن افتخار می‌کنیم.

بنا بر اعلام مرکز اسلامی انگلیس، امروز (جمعه) جمعه مطابق با اولین روز ماه شوال و عید سعید فطر اعلام شد.

در بیانیه مرکز اسلامی انگلیس آمده است: به اطلاع خواهران و برادران ایمانی می‌رساند، بنابر فتوای حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی و مطابق رایزنی‌های انجام‌شده ازجمله با ستاد استهلال دفتر ایشان، بدین‌وسیله در انگلستان فردا جمعه ۱۵ ژوئن ۲۰۱۷ اولین روز ماه شوال و عید سعید فطر اعلام می‌گردد.

مومنان روزه‌دار شهر لندن در ایام ماه مبارک رمضان در مرکز اسلامی انگلیس، مجمع جهانی اسلامی، مرکز خویی و سایر نهادهای اسلامی حضور به هم رسانده و پس از ادای فریضه نماز، روزه خود را افطار می‌کردند. همچنین ویژه‌برنامه‌های جداگانه‌ای برای شب‌های احیا برگزار شد که در آن مومنان خداجوی و دلباختگان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) ضمن قرائت دعای جوشن کبیر و سردادن ندای یک هزار نام الهی، از سخنان عالمان دینی بهره بردند.

همچنین مرکز اسلامی انگلیس برنامه جداگانه‌ای برای تازه‌مسلمانان و مسلمانان انگلیسی‌زبان در محل کانون توحید لندن محل اجتماع دانشجویان مسلمان در منطقه همراسمیت لندن تدارک دیده بود که در این شب‌ها حجج‌اسلام والمسلمین آقایان محمد سعید بهمن پور و محمدصادق امین دین به سخنرانی پرداخته و اعمال توصیه‌شده شب‌های قدر و برنامه قرآن بر سرنهادن را اجرا کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.