محمد الشریف شنبه شب افزود: تصاویر منتشر شده از داخل فرودگاه الحدیده در سال ۲۰۱۶ توسط نهادهای یمنی برای گزارش نقض قوانین بین المللی توسط کشورهای متجاوز به سازمان ملل و سازمان بین المللی هوانوردی ICAO تهیه شده بود.

وی در گفت وگو با سبا اضافه کرد: دیواری که رسانه های متجاوزان تصاویر آن را به عنوان دیوار فرودگاه الحدیده منتشر کرده اند، دیوار محوطه املاک یکی از نمایندگان مجلس یمن در نزدیکی میدان الدریهمی است و ارتباطی با فرودگاه الحدیده ندارد.

مدیر فرودگاه الحدیده نیز تسلط کشورهای متجاوز بر این فرودگاه را تکذیب کرد.

احمد طارش&#۳۹;گفت: فرودگاه الحدیده ویران است و از ابتدای تجاوز به یمن با وجود غیرنظامی بودن آن، به خاطر بمباران ها، همه بخش های آن از مدار خدمات رسانی خارج شد.

برخی رسانه های منطقه و رسانه های کشورهای ائتلاف متجاوزان به یمن، روز شنبه خبر تسلط بر فرودگاه الحدیده در غرب یمن و تصاویری در این باره منتشر کردند.

شبکه خبری اسکای نیوز عربی مدعی شد که نیروهای وابسته به «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن با پشتیبانی ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی ورودی فرودگاه راهبردی بندر الحدیده را محاصره کرده اند. 

ائتلاف خودخوانده عربی به سرکردگی عربستان و امارات چهارشنبه گذشته (۲۳خرداد) به رغم هشدارهای بین المللی درباره وخامت اوضاع انسانی، حملات گسترده ای را برای اشغال بندر الحدیده در غرب یمن آغاز کردند که تاکنون با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور روبه رو شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.