سران اتحادیه اروپا در نشست ۲۹-۲۸ ژوئن (۸-۷ تیر) که در بروکسل برگزار خواهد شد، درخصوص سیاست های مهاجرتی، دفاعی، امنیتی و مسائل مالی و اقتصادی گفت وگو خواهند کرد. اما بیلد به نقل از نمایندگان برخی دولت های اروپایی اعلام کرد که مرکل قصد دارد قبل از آن نشست، با سران یونان، ایتالیا و اتریش صرفا در مورد مساله مهاجران گفت وگو کند.

یک مقام ایتالیایی که خواست نامش فاش نشود، به بیلد گفت: هنوز در مورد این نشست توافق نهایی حاصل نشده است. فعلا در مرحله برنامه ریزی هستیم و دقیقا معلوم نیست این نشست چه زمانی برگزار می شود.

به گفته وی، احتمال دارد که این نشست اوایل هفته آینده برگزار شود.

کشورهای اتحادیه اروپا در مورد نحوه ساماندهی به وضعیت شمار زیاد مهاجرانی که از مناقشه های خاورمیانه می گریزند، اختلافات زیادی دارند.

این موضوع زمانی آشکار شد که دولت ایتالیا هفته گذشته از پهلوگرفتن یک کشتی حامل صدها مهاجر در بنادر خود جلوگیری کرد.

مرکل معتقد است که سیاست های مهاجرتی تنها در سطح اتحادیه اروپا قابل توافق و اجرایی شدن است. از این رو، وی با متحدان داخلی خود و همچنین وزیر کشور دولت آلمان دچار اختلافات شدیدی شده است.

متحدان داخلی مرکل در ایالت باواریا تهدید کرده اند که در مخالفت با صدراعظم، طرح های خود را به اجرا می گذارند. آنان می گویند مهاجرانی را که در سایر کشورهای اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی داده اند، از این ایالت جنوب شرقی آلمان اخراج می کنند.

مرکل از مقام های باواریا خواسته است دو هفته به وی مهلت دهند تا به توافق های دوجانبه با کشورهایی مانند ایتالیا و یونان دست پیدا کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.