محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن در تماسی با شبکه خبری المیادین تاکید کرد: ائتلاف عربی به دلیل اینکه نتوانست هیچ گونه پیشروی داشته باشد، دنبال آن است که درباره عملیات حدیده در رسانه‌ها تبلیغات دروغ منتشر کند.

 

وی در ادامه این ائتلاف را به عملیاتی شدید که توان مقاومت در آن نداشته باشد تهدید کرد.

 

عبدالسلام افزود: پیشنهاد انتقال مدیریت حدیده به سازمان ملل طرحی غیرمنطقی و مخالف با قوانین سازمان ملل و منشورهای بین‌المللی است و مساله انتقال مدیریت بندر حدیده به سازمان ملل در مذاکرات مطرح نیست.

 

سخنگوی انصارالله گفت: فرستاده سازمان ملل پیشنهاد کرد که راه‌حل سیاسی از حدیده آغاز شود. انصارالله مشکلی با این مساله ندارد و حل بحران در حدیده باید در صنعا، عدن و دیگر مناطق اجرا شود.

 

وی افزود: هدف از جنگ علیه یمن این است که کشور تحت اشغال بیگانگان باشد و ادامه حملات علیه حدیده و سایر مناطق یمن فرصت حل سیاسی بحران در این کشور را از بین می‌برد.

 

عبدالسلام تاکید کرد: عبدربه منصور هادی، (رئیس‌جمهور مستعفی یمن) تنها ابزاری برای اشغالگری امارات و عربستان است. او در عدن زیر تصویر بنیانگذار عربستان و بنیانگذار امارات دیده شد و در حالی که قرار بود رئیس جمهور قانونی یمن باشد، این مساله نشان می‌دهد که یمن تحت اشغال بوده و هادی نیز تنها ابزاری برای اشغالگری است که هیچ جایگاهی در هیچ یک از مذاکرات سیاسی ندارد.

 

سخنگوی انصارالله یمن با تاکید بر عدم وجود هیچ ایرانی در یمن تمامی ادعاهای مطرح شده در این زمینه را دروغ و جعلی دانست و گفت: حتی یک مدرک دال بر این مساله وجود ندارد.

 

این در حالی است که ارتش‌های اشغالگری از عربستان، امارات و سودان در قالب ائتلاف عربی علیه یمن می‌جنگند.

 

برخی منابع میدانی نیز در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین اظهار داشتند: نیروهای ائتلاف عربی ضد یمن در حال حاضر در عملیات ساحل غربی شکست بزرگی متحمل شده‌اند و این شکست درنتیجه غافلگیری این نیروها در عملیات زمینی است به طوری که آنها در تمامی محورهای ساحل غربی مجبور به عقب نشینی شدند. نیروهای ائتلاف عربی تلاش می‌کنند تمرکز خود را بر جبهه الدریهمی واقع در نزدیکی فرودگاه حدیده قرار دهند تا بتوانند تحت فشار و بمباران‌های شدید به فرودگاه نزدیک شده و تصاویری از آن در رسانه‌ها منتشر کنند و به این ترتیب بتوانند شکست خود را دنبال کرده و روحیه نیروهای خود را بالا ببرند.

 

منابع یاد شده در ادامه گفتند: ارتش‌های مستقر شده در جبهه ساحل غربی یمن، نیروی دریایی و هوایی امارات،‌ نیروهای زمینی سودان، نیروهای وابسته به هادی و نیز شش تیپ از گارد ریاست جمهوری به فرماندهی طارق صالح هستند.

 

منابع مذکور افزودند: تعدادی از این تیپ‌ها از تعز، مأرب و الجوف به این منطقه آمده‌اند و این نیروها که قرار بود به حدیده حمله کنند، در حال حاضر به گروهی محاصره شده در خط ساحلی حدیده تبدیل شده و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با هدف به حاشیه راندن آنها و تنگ تر کردن دایره محاصره‌شان در یک محدوده جغرافیایی مرتبا حملاتی را علیه آنان اجرا می‌کنند.

 

این منابع در ادامه تاکید کردند: ماموریت نیروهایی که از تعز، الجوف و مأرب به منطقه آمده‌اند تنها محدود به حفظ محدوده جغرافیایی و تامین مسیری برای امدادرسانی است.

 

رسانه جنگ یمن نیز گزارش داد: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ادعاهای نیروهای ائتلاف عربی مبنی بر تحقق پیروزی‌هایی در نزدیکی شهر حدیده را تکذیب کردند.

 

این مرکز به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد: نیروهای ائتلاف عربی که در نوار ساحلی پیشروی کرده بودند اکنون از سه منطقه محاصره شده‌اند و تنها از یک مسیر دریایی امدادرسانی‌ به آنها انجام می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.