بیرانوند در باره احساسش نسبت به پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل مغرب گفت: این بازی برای ما حیاتی‌ بود. من در وهله اول می‌ خواهم این پیروزی را به تمام ایرانیان تقدیم کنم. ما به یک نتیجه بسیار مهمی‌ دست یافتیم، اما اکنون باید بازیکنان و کادر مربیان تلاش کنند تا بازی خوبی مقابل اسپانیا انجام دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که بزرگترین چالش شخصی‌ وی در فوتبال ایران چیست؟، ادامه داد: برای من، اصلی‌ترین چالش، فداکاری هایی‌ است که به دلیل حرفه ام باید انجام می‌ دادم. روزهایی‌ بوده که من جایی‌ برای خواب نداشتم. دور از خانواده و در شهر دیگری زندگی‌ می‌ کردم. این یکی‌ از بزرگترین چالش هایی است که برای رسیدن به اینجا پشت سر گذاشتم.

دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که دیدار با اسپانیا را چگونه می‌ بیند؟ تصریح کرد: وقت برای جشن گرفتن پیروزی مقابل مغرب وجود نداریم، ما پس از آن دیدار، بر روی بازی با اسپانیا متمرکز شده ایم.

بیرانوند ادامه داد: همه می‌ دانند که اسپانیا یکی‌ از بهترین تیم های دنیاست. آنچه را که می‌ توانیم تضمین دهیم این است که کار اسپانیا در مقابل ما آسان نخواهد بود. ما جنگجو هستیم، مبارزه می‌ کنیم و تا آخرین ثانیه های دیدار تمرکز خود را حفظ خواهیم کرد.

وی در مورد تاثیر برکناری «یولن لوپتگی» سرمربی سابق اسپانیا و جایگزینی «فرناندو هیه رو» نیز خاطرنشان ساخت: اسپانیا یک تیم فوق العاده است. حتی اگر یک ساعت قبل از بازی، مربی‌ عوض کند، این تیم مشکل بزرگی‌ نخواهد داشت. کاپیتان یا برخی‌ از بازیکنان کهنه کار می‌ توانند این تیم را هدایت و رهبری کنند، زیرا بازیکنان خوبی‌ در این تیم هستند.

دروازه بان تیم ملی‌ ایران افزود: نمی‌ خواهیم خیلی‌ روی این تغییر و تحول تمرکز کنیم، فقط می‌ خواهیم بر روی بازی خودمان متمرکز شویم. باید بازی کاملتری نسبت به آنچه که با مغرب انجام دادیم، ارایه دهیم.

وی در باره احتمال صعود ایران به مرحله بعد مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ اظهار داشت: از روز قرعه کشی‌ می دانستیم که سخت ترین گروه جام جهانی‌ به ما خورده است. در گروه ما، قهرمان سابق جام جهانی‌، قهرمان کنونی‌ اروپا و بهترین تیم آفریقا قرار دارند، اما می‌ خواهیم کار بزرگی‌ انجام دهیم، غافلگیر کنیم و از گروهی این چنین پیچیده به مرحله بعد صعود کنیم.

بیرانوند در باره بازتاب های پیروزی ایران برابر مغرب، گفت: این دومین بار در تاریخ است که طعم شیرین‌ پیروزی در یک دیدار جام جهانی‌ را می چشیم و می‌ دانیم که چیز منحصر به فردی است. ما از آنچه که به دست آوردیم و از چالشی که پیشرو داریم آگاهیم، اما مهمترین چیز این است که توانستیم مردم کشورمان را خوشحال کنیم.

دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران در مورد اقدام کمپانی «نایک» در تحریم تیم ایران اظهار داشت: فدراسیون فوتبال ایران این موضوع را با فیفا مورد بحث قرار داده است. در این مورد نظر نمی دهم. ما هم اکنون بر روی بازی با اسپانیا متمرکز هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.