هیل گزارش داد، سوزان رایس، مشاور امینت ملی سابق آمریکا به شبکه CNN گفت: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی همان تعهدات امنیتی گسترده‌ای را نسبت به آمریکا دارد که پدر و پدربزرگش هم داشته‌اند اما تنها چیزی که او از آن برخوردار بوده، فرصت حضور در صحنه بین‌المللی و هم‌سطح با رییس جمهور آمریکا است و همه آن پرچم‌ها و تشریفات به منظور هم‌پایه به نظر رسیدن او در کنار رییس جمهور آمریکا طراحی شده بود؛ چیزی که پدر و پدربزرگ او سال‌ها به دنبال آن بودند و هیچ‌گاه به آن دست نیافتند.

رایس همچنین توافق دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای توقف مانورهای نظامی مشترک بزرگ با کره جنوبی را یک پیروزی برای کیم جونگ اون دانست.

ترامپ روز گذشته (۱۷ ژوئن) خواستار توقف این مانورهای نظامی شد و اظهار کرد که برگزاری اینگونه تمرینات، تاثیری منفی بر مذاکرات با کره شمالی می‌گذارد.

ترامپ و اون پس از دیدار در سنگاپور توافق‌نامه‌ای را برای ارائه "تضمین‌های امنیتی" نامشخص از سوی آمریکا در ازای خلع سلاح هسته‌ای از شبه جزیره کره امضا کردند.

رییس جمهور آمریکا همچنین گفت، کشورش "بازی‌های جنگی" خود بر سر شبه‌جزیره کره را متوقف خواهد کرد. این تصمیم از سوی ترامپ با انتقادات دموکرات‌ها و برخی جمهوری‌خواهان مواجه شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.