صالحی امیری روز دوشنبه در حاشیه بازدید یازدهمین اردو تیم ملی اعزامی به بازی های آسیایی جاکارتا در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص پیش بینی خود از دیدار ایران مقابل اسپانیا گفت: انتظار ما تنها نمایش غیرتمندانه است و به نتیجه مسابقات پیش رو فکر نمی کنیم. 

وی درباره بازدید از اردو تیم ملی کبدی اظهار داشت: کبدی رشته کم خرجی است و ما وظیفه داریم از این تیم حمایت کنیم. 

رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به درخواست های این فدراسیون برای در اختیار گذاشتن امکانات مناسب گفت: در اولین فرصت با مسئولان فدراسیون و ستاد بازی های آسیایی جاکارتا نشستی را برای حل مشکلات و درخواست های کبدی خواهیم داشت تا این تیم بدون نگرانی و با آرامش کامل راهی جاکارتا شود. 

صالحی امیری تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون و کمیته ملی المپیک تمام ظرفیت خود را تجمیع کرده اند تا بتوانند با رفع نگرانی رشته های اعزامی به جاکارتا شرایط مطلوبی را برای موفقیت کاروان ایران در بازی های آسیایی فراهم کنند.

وی به بودجه ۷۰ درصدی این نهاد ورزشی در سه ماه نخست سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و گفت: این مبلغ پاسخگوی مطالبات تیم های اعزامی نخواهد بود، اما همین مقدار هم با تلاش و حمایت دولت تدبیر و امید و سازمان برنامه و بودجه به این کمیته تخصیص یافت تا بتوانیم شرایط فدراسیون ها را بهتر کنیم.

صالحی امیری اظهار داشت: در تلاش هستیم در صورت تامین بودجه باز هم فدراسیون های اعزامی به بازی های آسیایی را شارژ کنیم. 

رییس دومین نهاد ورزشی کشور افزود: منابع ما برای بازی های آسیایی جاکارتا محدود است، اما با این وجود تلاش کردیم تا با بودجه را به موقع به فدراسیون های ورزشی واریز کنیم.

صالحی امیری در خصوص گلایه فدراسیون کشتی به خاطر بودجه پایین خود اظهار داشت: ما بیشترین سقف را که دو میلیارد تومان بود را به فدراسیون کشتی اختصاص دادیم و اعتقاد داریم باید به این رشته ورزشی که بار اصلی مدال آوری در بازی های آسیایی و المپیک را به دوش می کشد، کمک کنیم. 

وی افزود: اکنون که «رسول خادم» با بازگشت خود آرامش را به کشتی بازگردانده بازهم تلاش می کنیم تا از طریق حامیان مالی این فدراسیون را حمایت کنیم.

هجدهمین دوره بازی های آسیایی جاکارتا از ۲۷ مرداد ماه سال جاری تا ۱۱ شهریور ماه در سه شهر اندونزی برگزار خواهد شد و کاروان ورزشی ایران بر اساس آخرین مصوبه ستاد عالی بازی ها با ترکیب ۳۸۰ ورزشکار در دو بخش زنان و آقایان در ۴۴ رشته ورزشی از ۲۹ فدراسیون به این رویداد اعزام خواهند شد. 

صالحی امیری پس از این بازدید راهی مجموعه ورزشی آزادی شد تا با والیبالیست های اعزام به جاکارتا هم دیدار کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.