دبیرکل سازمان ملل تلویحا با انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ درباره مهاجران و جدا کردن کودکان از فرزندان در مرزهای آمریکا انتقاد کرد.

در حالی که انتقادهای داخلی و خارجی از مواضع دولت دونالد ترامپ در قبال مهاجران به ویژه جدا کردن کودکان افراد مجار در مرز آمریکا از والدین آنها جنجال به پا کرده، دبیرکل سازمان ملل در این باره بیانیه صادر کرد.

در بیانیه «آنتونیو گوترش» که توسط سخنگوی او منتشر شده، آمده است: باید همیشه با مهاجران و پناهجویان با احترام و شان و مطابق با قوانین بین‌المللی کنونی رفتار شود. نباید با جدا کردن کودکان از والدینشان به آنها آسیب وارد شود. یکپارچگی و وحدت خانواده باید حفظ شود».

این بیانیه در حالی منتشر شده که در بحبوحه جنجال‌ها بر سر جدا شدن هزاران کودک مهاجر از خانواده‌هایشان، رسانه‌های آمریکا گزارش دادند تا ماه آگوست شمار کودکان مهاجر که سرپرستی آنها در اختیار دولت قرار می‌گیرد ممکن است به ۳۰ هزار نفر برسد.

دولت ترامپ ظرف هفته‌های گذشته با اجرای سخت‌گیرانه سیاست‌های مهاجرتی باعث جدایی بیش از ۱۱۰۰۰ کودک از والدینشان در نقاط مرزی آمریکا شده است. برخی از فعالان حقوق مهاجران گفته‌اند مقام‌های آمریکایی زنان را هم از نوزادهایشان جدا می‌کنند اما وزارت امنیت داخلی آمریکا آن را انکار کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.