رای الیوم گزارش داد، امارات، شریک اصلی در ائتلاف عربستان در یمن اعلام کرد: حمله به بندر الحدیده تنها در صورت خروج بی‌قید و شرط نیروهای انصارالله از این شهر متوقف خواهد شد.

امارات در عین حال تلاش فرستاده سازمان ملل درباره یمن را "آخرین فرصت" توصیف کرد.

در این راستا، انور قرقاش، دستیار وزیر امور خارجه امارات در کنفرانسی مطبوعاتی در دبی خاطرنشان کرد: ائتلاف عربی در حال حاضر به فرستاده سازمان ملل به صنعا برای متقاعد کردن نیروهای انصارالله جهت عقب‌نشینی بی‌قید و شرط از الحدیده کمک می‌کند و این کار را با اعمال فشار بر این موضوع صورت می‌دهد.

وی در ادامه افزود: اگر نیروهای انصارالله به خروج از الحدیده متقاعد نشوند ما برای تحقق اهدافمان مصمم هستیم.

قرقاش همچنین تاکید کرد: هر گونه پیشنهاد برای خروج از الحدیده نباید مشروط باشد و اگر آن‌ها بخواهند شروطی را تعیین کنند باید سال گذشته این کار را می‌کردند، زمانی که مذاکرات در حال انجام بود و در موقعیت بهتر قرار داشتند اکنون زمان مذاکره نیست بلکه زمان عقب‌نشینی بی‌قید و شرط است.

نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن روز چهارشنبه به کمک نیروهای اماراتی حمله گسترده‌ای را تحت عنوان "پیروزی طلایی"با هدف اشغال شهر الحدیده آغاز کردند.

شهر الحدیده دربرگیرنده بنادر اصلی است که اکثر کمک‌رسانی‌ها، کالاهای تجاری و غذایی وارد آن می‌شوند و از آنجا به دست ملیون‌ها تن از شهروندان این کشور که از بحران انسانی بزرگ رنج می‌برند، می‌رسند و حدود هشت میلیون تن از شهروندان آن در معرض گرسنگی و قحطی قرار دارند.

این ائتلاف خواستار تحویل اداره بندر الحدیده به عنوان پیش‌شرط توقف حمله شده است.

این مقام امارات همچنین ادعا کرد: نیروهای انصارالله پول زیادی به خاطر تسلط بر بندر الحدیده به دست می‌آورند به همین خاطر از این منطقه نمی‌روند...الحدیده برای آن‌ها منبع درآمد است اما ما برای نجات این شهر  تلاش می‌کنیم!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.