سید محمد بطحائی در حاشیه همایش مسؤولین امور تحصیلی اتباع خارجی در ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد با اشاره به ایجاد تغییراتی در روند نظارت‌ها بر مدارس غیردولتی گفت: امروز اولین گردهمایی ناظران مقیم برگزار شد. هرچند مدیران مدارس به عنوان نمایندگان ما اصلی ترین وظیفه نظارت را بر عهده دارند، باید بر مواردی چون بکارگیری نیروی انسانی و شهریه نظارت داشته باشند.

 

وی افزود: در همین راستا سامانه هایی تعریف کردیم که تا جای ممکن سلایق شخصی کمترین دخالت را در نظارت داشته باشد.البته اختلالاتی در کار سامانه وجود داشت که ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده برطرف می‌شود.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سامانه شهریه مدارس به گونه‌ای طراحی و آماده شده است که مدارس به هیچ عنوان امکان اخذ شهریه بالاتر را از اولیاء نخواهند داشت گفت: اگر شهریه‌ای که اخذ می شود با شهریه مصوب مغایر باشد پیامکی برای اولیاء ارسال می‌شود که می‌توانند بر اساس آن اعتراض کنند.

 

بطحائی افزود: ضمنا منتظر شکایت اولیاء نمی‌مانیم و خود ما هم رسیدگی می‌کنیم زیرا اولیا وقتی با چنین مغایرت‌هایی مواجه می‌شوند به علت نگرانی از بداخلاقی با فرزندشان در مدرسه ممکن است شکایت خود را منعکس نکنند؛ اگر مغایرت وجود داشته باشد ادارات ما وارد عمل می‌شوند.

 

وی درباره اقدامات آموزش و پرورش برای استفاده از کالای ایرانی گفت: موارد مصرفی در آموزش و پرورش بویژه در لوازم التحریر کم نیست. متاسفانه شرکت‌های داخلی نتوانستند تنوعی در تولیدات خود ایجاد کنند. کار گروهی در این زمینه تشکیل دادیم و در آینده نزدیک نمایشگاهی خواهیم داشت که اقلام ایرانی با محوریت لوازم التحریر تشکیل می‌شود.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکید ما معرفی کالای ایرانی است گفت: نمادهایی که در برخی اقلام مصرفی وارد می‌شود در انیمیشن‌های خارجی هست و خشونت و رفتارهای ضد تربیتی را ترویج می‌کند. هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه‌ها حرکت در راستای شعار سال جاری است. در فرهنگ غنی ایرانی اسلامی الگوهای خوبی داریم که یکی از خاستگاه‌های آن لوازم التحریر است. امید است تا قبل از مهرماه با تلاش صورت گرفته سهم استفاده از کالای ایرانی را افزایش دهیم.

 

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.