به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری دولت آبادی در سومین نشست دادستانی تهران با مسؤولان رسانه‌ها با اشاره به برخی پرونده های مهم قضایی افزود: در پرونده موسسه ثامن الحجج اولین جلسه دادگاه برگزار شد.

وی با اشاره به پرونده شرکت تاسیسات دریایی ایران (دکل‌های نفتی) افزود: یکی از پرونده‌ها و فسادهای بزرگ کشور بود که پس از تحریم شکل گرفت و دادستانی با قاطعیت ورود کرد و محاکمات آن رو به پایان است.

دادستان تهران در مورد پرونده متهم « ب . د» اعلام کرد: این فرد به اتهام افساد فی الارض تحت تعقیب قرار گرفت و اکنون در حبس به سر می‌برد و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است.

وی تصریح کرد: پرونده خانم « م . ه» که به اتهام کلاهبرداری از بیرجند به تهران احاله شده است، ٢٩٠ شاکی دارد و ٦٥ میلیارد از اموال مردم تضییع شده است.

جعفری دولت آبادی افزود: پرونده‌های شرکت آلومینیوم المهدی در مرحله تحقیقات است.

وی بیان داشت: حکم پرونده گروه ریخته‌گران به زودی صادر می‌شود و در پرونده گروه امیرمنصور آریا ٦٥٠ میلیارد تومان جزای نقدی وصول شده و ۲ هزار و سیصد میلیارد تومان به بانک‌ها رد مال شده و بخش کوچکی از پرونده باقی مانده است که در حال رسیدگی است.

دادستان تهران در رابطه با پرونده بابک زنجانی اعلام کرد: ۲ هزار و سیصد میلیارد تومان اموال بابک زنجانی به وزارت نفت واگذار شده است.

جعفری دولت آبادی در بیان آخرین وضعیت پرونده مدیریت اکتشافات شرکت ملی نفت خاطرنشان کرد: در این پرونده سی نفر متهم تحت تعقیب قرار گرفته و ۷۰ میلیارد تومان از اموال متهمان توقیف شده است.

وی گفت: پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان هفتاد جلد است و هر جلد مشتمل بر ١٥٠ تا ٢٠٠ صفحه است که در این زمینه ٦٠ نفر متهم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند، ۵ نفر بازداشت شده‌اند، ۱۶۵ میلیاد تومان توسط ۲ متهم رد مال شده و برای یکی از متهمان به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان کیفرخواست صادر گردیده و ۷۰۰ میلیارد تومان از اموال متهمان شناسایی و توقیف شده است.

جعفری دولت آبادی خاطرنشان کرد: در پرونده ضمانت‌نامه‌های بانک سپه ١٣٠ فقره پلاک ثبتی و ششصد میلیارد تومان از وجوه متهم توقیف شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.