خبرگزاری یونهاپ گزارش داد، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد: کره شمالی باید پیش از هرگونه انتظار از آمریکا برای کاهش تحریم ها، نخستین اقدام را برای برچیدن برنامه تسلیحات هسته ای انجام دهد.

بر اساس این گزارش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در نشست هفته گذشته در سنگاپور موافقت کردند تا به خلع سلاح کامل هسته ای شبه جزیره کره پایبند باشند و در مقابل آمریکا نیز ضمانت های امنیتی لازم را به پیونگ یانگ ارائه دهد.

کره شمالی احتمالا خواستار کاهش تحریم های بین المللی می شود که سال گذشته تشدید شده و فشار سنگینی را بر اقتصاد و مبادلات تجاری این کشور وارد کرده است.

بولتون در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: فکر می کنم واقعا کره شمالی باید نخستین اقدام را انجام دهد. آنها گفته اند که خواستار خلع سلاح هسته ای کامل هستند. اکنون می خواهیم درباره اینکه چگونه به این هدف دست پیدا کنیم، مذاکره نماییم و تصور می کنم شما خواهید دید که تعامل دیپلماتیک خیلی سریع پیش خواهد رفت.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه گفت: احتمالا پیش از آنکه مذاکرات زیادی طولانی شود، به کره شمالی سفر خواهد کرد.

بولتون نیز افزود: آمریکا علاقه دارد که کره شمالی به سرعت اقدام کند. اگر آنها جدی باشند ، پس باید سریع اقدام کنند. تا زمانی که کره شمالی اقدامات قاطعی را به سوی خلع سلاح انجام دهد، همه تحریم ها به قوت خود باقی خواهد ماند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.