رابرت وود جانسون سفیر آمریکا در انگلیس در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز اظهار داشت که ترامپ &#۳۹;باید&#۳۹; با عالی‌ترین مقام انگلیس دیدار کند.

وی افزود: &#۳۹;درحالی‌که ترامپ وارد خاک انگلیس می‌شود، این دیدار بسیار مهم و نمادین خواهد بود.&#۳۹;

رئیس‌جمهوری آمریکا به‌رغم مخالفت‌های گسترده در انگلیس، قرار است ۲۲ تیرماه آینده به لندن سفر کند. به گفته منابع انگلیسی این‌یک سفر «کاری» خواهد بود و ترامپ با &#۳۹;ترزا می&#۳۹; نخست‌وزیر انگلیس ملاقات می‌کند.

هم‌زمان «می» امروز طی سخنانی در مجلس عوام انگلیس، سیاست مهاجرتی آمریکا که به‌موجب آن صدها کودک از والدین خود جداشده‌اند را به‌شدت تکان‌دهنده دانست و اظهار داشت که دراین‌باره به رئیس‌جمهوری آمریکا فشار خواهد آورد.

نخست‌وزیر انگلیس به نمایندگان پارلمان کشورش گفت: عکس‌هایی از ایالات‌متحده منتشرشده که در آن کودکان مهاجران در قفس نگاه داشته می‌شوند. این تصاویر بسیار ناراحت‌کننده است. وی تأکید کرد: ما با این موضوع موافق نیستیم و این رویکرد انگلیس نیست.

سیاست‌های مهاجرتی واشنگتن از سال گذشته و در پی منع ورود اتباع چندین کشور اغلب مسلمان به خاک آمریکا با انتقادهای گسترده‌ای مواجه بوده است. سال گذشته هزاران تن از مردم انگلیس در اعتراض به اتخاذ چنین سیاست‌هایی و اعلام مخالفت با سفر ترامپ به لندن در خیابان‌های لندن تظاهرات کردند.

ترامپ تاکنون سه بار سفر خود به لندن را از ترس رویارویی با معترضان به تأخیر انداخته است. بر اساس آخرین آمار ثبت‌شده در صفحات مجازی وابسته به نهادهای حقوق بشری و مخالف جنگ در انگلیس نشان می‌دهد که روند افزایش شمار مخالفان سفر ترامپ به لندن شتاب بی‌سابقه‌ای به خود گرفته است.

آمار یک‌نهاد مدنی موسوم به «اعتراض علیه سفر ترامپ» در صفحه فیس‌بوک نشان می‌دهد که ظرف کمتر از یک ماه گذشته بالغ‌بر ۵۰ هزار نفر به علاقه‌مندان شرکت در تظاهرات اعتراضی علیه سفر رئیس‌جمهوری آمریکا پیوسته‌اند. این آمار معادل پیوستن حدود دو هزار نفر به جمع مخالفان سفر ترامپ به لندن در هرروز محسوب می‌شود.

نهاد یادشده با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که هم‌زمان با سفر ترامپ، تظاهرات گسترده‌ای به نام &#۳۹;تجمع مقاومت&#۳۹; مقابل داونینگ استریت (دفتر نخست‌وزیری) برگزار خواهد شد. در این بیانیه آمده است: به خیابان‌ها سرازیر می‌شویم تا جلوی نفرت، کوته‌فکری و نژادپرستی را بگیریم.

سایر نهادهای مدنی نیز در تبلیغات جداگانه‌ای از مردم این کشور دعوت کرده‌اند تا در تظاهرات اعتراضی ضد ترامپ، مشارکت کنند.

تشکل مدنی «ائتلاف توقف ترامپ» که یکی دیگر از نهادهای اصلی مخالف سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به لندن به شمار می‌رود، مدعی حضور میلیونی مخالفان ترامپ در این حرکت اعتراضی شده است.

وزیر کابینه در سایه انگلیس از حزب کارگر « املی ثورنبری » اخیراً طی اظهاراتی تند گفته است که لندن با رئیس‌جمهوری آمریکا که از توافقنامه اقلیمی پاریس و برجام خارج شد، فصل مشترکی ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.