با این چند تمرین ساده برای همیشه با اضطراب خداحافظی کنید

تحقیق مشترک دانشگاه لیمریک ایرلند و دانشگاه ایالتی آیووا آمریکا، گامی اساسی در درک پتانسیل درمانی ورزش محسوب می‌شود که فراتر از فواید سلامت جسمانی آن است.

محققان بررسی کردند که چگونه تمرینات ورزشی مقاومتی می‌توانند نوعی درمان جایگزین برای اضطراب و افسردگی باشند. این شرایط سلامت روان به دلیل شیوع بالای آنها و محدودیت‌های گزینه‌های درمانی فعلی به‌عنوان چالش‌های مهم سلامت عمومی شناخته می‌شوند.

محققان اظهار کردند که تمرینات ورزشی مقاومتی ممکن است درمان جایگزین در دسترس برای بهبود اضطراب و افسردگی باشد و در عین حال سایر جنبه‌های مهم سلامتی را نیز بهبود بخشد.

فواید سلامتی تمرینات مقاومتی یا تمرینات تقویت عضلانی به خوبی ثابت شده است، با این حال، تأثیر بالقوه تمرینات مقاومتی در درمان علائم و اختلالات اضطراب و افسردگی نسبتاً مورد مطالعه قرار نگرفته است.

علاوه بر این، مکانیسم‌های قابل قبول روان‌شناختی که به ما کمک می‌کنند بهتر درک کنیم که چگونه و چرا تمرین مقاومتی ممکن است این نتایج سلامت روان را بهبود بخشد، به خوبی درک نشده‌اند.

نشان داده شده است که تمرینات مقاومتی فواید سلامتی بی‌شماری فراتر از رشد عضلات از جمله بهبود تراکم استخوان، افزایش متابولیسم، کاهش خطر بیماری‌های مزمن مانند دیابت و بیماری‌های قلبی، بهبود تعادل و هماهنگی و افزایش سلامت روان دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.