علی باقری در نشست اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان قزوین که هم‌زمان با روز بسیج اساتید برگزار شد،  با بیان این‌که «تحریم‌های هسته‌ای و موشکی تحریم دستاوردهای دانشگاهی است»، گفت: نظام دینی بر سر دستاوردهای دانشگاهی خود ایستاده است. اظهار کرد: یکی از اساسی‌ترین مفاهیم انقلاب که ریشه در مفاهیم دینی، تاریخی و ملی این مردم دارد استقلال است که از شعارهای برجسته انقلاب اسلامی نیز بوده است.

 

وی با بیان این‌که «ما از استقلال دو هدف را در قاموس انقلاب اسلامی دنبال می‌کنیم»، افزود: پیشرفت در عرصه‌های مختلف و اقتدار در عرصه‌های ملی و خارجی دو هدف اصلی انقلاب اسلامی از استقلال است. در مقابل تفکر انقلابی، عده‌ای با نگاهی متضاد، پیشرفت و اقتدار را در استقلال جستجو نمی‌کنند و آن را بامعنای دیگری به جامعه ارائه می‌کنند تا بتوانند معنای موردنظر خود را القاء کنند.

 

وی با اشاره به این‌که «پیشرفت در انقلاب اسلامی دارای دو بعد توسعه و تعالی است»، اضافه کرد: پیشرفت در انقلاب اسلامی بر اساس ظرفیت‌ها، نیازها و قدرت‌های داخلی است و این به معنای نفی ارتباط با بیرون نیست.

 

باقری تصریح کرد: اقتدار در قاموس انقلاب اسلامی به معنای حرکت از قدرت درون‌زا به سمت نقد کردن این قدرت در عرصه‌های خارجی است و هنر قدرت در این است که بتواند قدرت‌های خود را به اقتدار تبدیل کند.

 

معاون پیشین دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: نگاه به پیشرفت باهدف توسعه صرف، بدون تعالی به معنای اتکا به قدرت‌های بیرونی و از بین برنده استقلال و اقتدار کشور محسوب می‌شود.

 

وی با اشاره به نامه تعدادی از فعالان سیاسی در کشور برای مذاکره نظام با امریکا با الگو گیری از کره شمالی بیان کرد: وجود نام دبیرکل یکی از احزاب رسمی کشور که بخشی از اعضای آن حزب نیز در بدنه دولت حضور دارند به معنای نظر حزبی است و اگر حزب نظری غیر از نظر دبیر کل خود دارد باید به‌صورت رسمی آن را اعلام کند. باید رابطه دبیر کل حزب کارگزاران به‌عنوان یکی از امضاکنندگان این نامه با عده‌ای کمونیست و ضد نظام مشخص شود.

 

وی اضافه کرد: دعوای اصلی بر سر استقلالی است که می‌تواند پیشرفت و اقتدار این کشور را تضمین کند و دراین‌بین برخی افراد چون نمی‌توانند در برابر استقلال کشور بایستند سعی می‌کنند با تغییر معانی پیشرفت و اقتدار به دنبال تضعیف آن باشند.

 

این استاد دانشگاه بابیان این‌که «مفهوم استقلال با خود سه واژه دیگر را به دنبال دارد»، اظهار کرد: موجودیت، مرز و دشمن سه واژه مهم در حوزه استقلال کشور است. استقلال کشور دو دشمن داخلی و خارجی دارد. دشمن خارجی برای همه ملت مشخص و واضح است ما در داخل دو جریان لو دادگی یا همان جاسوسی و وادادگی یا نفوذ به‌عنوان دشمن‌های داخلی فعال هستند. چرا اجازه می‌دهیم عده‌ای در داخل کشور به دشمنان خارجی این ملت آدرس و گرا دهند؟ این‌گونه اقدامات خلاف امنیت ملی است و دستگاه‌های امنیتی باید در این حوزه ورود جدی داشته باشند.

 

وی با اشاره به این‌که «موضوع هسته‌ای و موشکی دو موضوع دانشگاهی و علمی است»، ادامه داد: امروز نظام دینی بر سر دستاوردهای دانشگاهی خود ایستاده و اساتید دانشگاه باید با درک شرایط وارد میدان دفاع از این دستاوردها بشوند.

 

وی با اشاره به نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی در منطقه نیز تصریح کرد: این نفوذ معلول و محصول دستاوردهای انقلاب اسلامی و توسعه تفکر انقلاب اسلامی است که امام از همان ابتدا در دستور کار انقلاب اسلامی قرار داده بود.

 

عضو سابق شورای امنیت ملی در پایان یادآور شد: تأکید مقام معظم رهبری بر ورود اساتید دانشگاهی برای حل مشکلات کشور به معنای این است که اساتید دانشگاه با درک شرایط کشور و لزوم حفظ استقلال و اقتدار، وارد میدان مبارزه با نظام سلطه شده و به دنبال این نباشند که کسی برای رفع این مشکلات به سراغ آن‌ها بیاید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.