ایگور کولاکوویچ پس از پیروزی ۳ بر یک ایران برابر کره جنوبی در نخستین دیدار هفته پایانی لیگ ملت‌های والیبال در نشست خبری درباره این پیروزی گفت: در ابتدا از سرمربی کره جنوبی به خاطر تعریفش از بازیکنانم تشکر می‌کنم. پس از صحبت‌هایی که سعید معروف انجام داد سخن  گفتن درباره بازی سخت است. از تمام بازیکنان به خاطر تشویق‌های بی‌وقفه‌شان تشکر می‌کنم. تبریک اصلی من به بازیکنانم است که با تمام وجود جنگیدند. برخی از بازیکنان جوان برای اولین بار در سالن آزادی بازی می‌کردند و شاید اشتباهاتی که در برخی لحظات انجام می‌دادند، به خاطر آن باشد که می‌خواهند از نظر فردی بیشتر رشد کنند تا از نظر تیمی.

او ادامه داد: پس از انجام مسافرت طولانی به چهار قاره انتظار این بازی سخت را داشتیم. کندی در حرکت معروف و شفیعی به خاطر همین خستگی‌ها بود. هرچند دفاع روی تور کره‌ای‌ها در برخی لحظات امان ما را بریده بود.

کولاکوویچ درباره هفته پایانی لیگ ملت‌ها با وجود عدم شانس ایران برای صعود به دور نهایی گفت: استراتژی ایران در این هفته تفاوت آنچنانی نخواهد کرد اما اصلی‌ترین تفاوت در رقیب‌های ماست چرا که بازی برابر آمریکا با بازی برابر  کره جنوبی متفاوت است. هرچند شانس صعود را از دست دادیم اما مهم‌ترین چیز در زندگی و شغل، پیروزی است.

کولاکوویچ در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره برخورد انضباطی با پوریا یلی و امیرحسین توخته به خاطر عدم حضور در تمرین‌های تیم ملی ب در زمانی که تیم ملی در سفر بود، گفت: من وظیفه دارم صادق باشم. همواره حامی بازیکنان جوانم بوده‌ام چرا که آینده والیبال ایران در گرو آنهاست. قبول دارم که آن‌ها جوانند و می‌توانند مرتکب اشتباه شوند اما نه این گونه اشتباهات. توخته در هفته سوم که در روسیه به تیم ملی پیوست انتظار داشتیم پس از بازگشت به ایران با تیم ملی ب کار کند اما گویا پس از یک بار حضور در تمرین، به ارومیه سفر کرده و خواسته تا در آنجا تمرین‌هایش را به صورت فردی انجام دهد. من حق می‌دهم که او جوان  است اما متوجه این موضوع نمی‌شوم که چرا به تیم ملی احترام نگذاشته است.

سرمربی تیم ملی افزود: اشتباه یلی هم دقیقا همین بوده است. من فرصت زیادی برای صحبت با کادر فنی تیم ملی ب نداشتم اما یلی نیز پس از تمرین با تیم  ملی ب به صورت فردی تمرین‌هایش را انجام داده بود. باید بازیکنان جوان به بزرگ‌ترهای تیم  احترام می‌گذاشتند و اصلا معنی  ندارد که یک بازیکن هر وقت دوست داشت تمرین کند. علاوه بر احترام به بازیکنان تیم، آن‌ها باید به تماشاگران نیز احترام می‌گذاشتند. این دو بازیکن می‌توانستند در دیدار امروز به ما کمک کنند ولی کمک بدون تمرین امکان ندارد. من انتظار داشتم که به اهداف تیم ملی احترام بگذارند.

ایگور کولاکوویچ درپایان تصریح کرد: هر کسی اشتباه کند باید تنبیه شود. من از کلمه تنبیه استفاده می‌کنم اما می‌خواهم تا آن‌ها متوجه شوند که راه درست چیست و مطمئنا در آینده نزدیک ذهنیت‌شان را تغییر می‌دهند. باید ذهنیت بازیکنان در برابر تیم ملی عوض شود. در پایان باز هم می‌گویم که نمی‌توانم این اتفاق را باور کنم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.