در این جلسه که با حضور نماینده دادستان و جمعی از شکات برگزار شد متهمان آقای الف، م. و خانم ر، الف. در جلسه حاضر بودند و متهم سوم آقای م، ر. غایب بود.

نماینده دادستان با حضور در جایگاه اقدام به قرائت کیفرخواست کرد.

بر اساس این گزارش، اولین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج  (دوشنبه) ۲۸ خردادماه در شعبه اول دادگاه کیفری یک تهران برگزار و ادامه رسیدگی به آن به امروز (شنبه) دوم تیرماه موکول شد.

بر اساس اعلام محسن افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری تهران، در این پرونده که حدود ۳۷۰ شاکی دارد، حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان تخلف مالی صورت گرفته و با توجه به حجم پرونده در چند جلسه دادگاه به آن رسیدگی خواهد شد.

جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران - دوم آبان ماه سال ۹۶ - با اعلام این که پرونده مؤسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج در دادگاه کیفری یک تحت رسیدگی است، تعداد سپرده‌گذاران این صندوق را یک میلیون و ۲۵۷ هزار نفر اعلام کرد و گفته بود که بر اساس آمار ارائه شده از سوی هیات تصفیه مؤسسه مذکور که بر اساس قانون‌ بخش تعاون اقتصاد جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده، میزان وجوه پرداخت شده به سپرده‌گذاران ۳۵۵۰ میلیارد تومان و میزان وجوه تعهد شده ۱۵۷۳ میلیارد تومان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.