وی در صفحه توییتر خود نوشت: دمکرات ها، قوانین را اصلاح نمائید. مقاومت نکنید. عملکرد ما در مقایسه با بوش و اوباما (روسای جمهوری قبلی آمریکا) خیلی بهتر است، اما ما به قدرت و امنیت در مرز نیاز داریم. نمی توان همه افرادی را که سعی می کنند به طور غیرقانونی وارد کشور شوند، پذیرفت. مرزهای قوی، نه به جرم و جنایت است. 

قرار است نمایندگان جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در هفته جاری یک لایحه مهاجرتی را تصویب کنند. با این حال، ترامپ روز جمعه در توییتی اعلام کرد که نمایندگان جمهوریخواه در مورد مساله مهاجرت، اتلاف وقت می کنند و کنگره باید تا بعد از انتخابات میان دوره ای سال ۲۰۱۸، بررسی این مساله را کنار گذارد. 

دولت ترامپ از زمان روی کار آمدن در آمریکا، سیاست سخت گیرانه ای را در مورد مهاجران و مقوله مهاجرت به اجرا گذاشته است. این دولت پیشتر در سال جاری، اجرای سیاستی تحت عنوان «تحمل صفر» را آغاز کرد که به موجب آن، همه مهاجرانی که به طور غیرقانونی وارد آمریکا شوند، تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند. 

اجرای این سیاست به جدایی هزاران خانواده مهاجر منجر شده و واکنش های تندی را رقم زده است. این اعتراض ها سبب شده است تا رئیس جمهوری آمریکا حکم پایان جدایی خانواده ها را به امضا رساند. ترامپ در ابتدا مدعی بود که این سیاست را کنار نمی گذارد و دمکرات ها را مسئول اجرای آن می دانست. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.