آسوشیتدپرس گزارش داد، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در این صحبتش اشاره‌ای به نام این دو پایگاه نکرد اما گفت: جزئیات مربوط به این برنامه از جمله میزان ظرفیت مورد احتیاج در دست تدوین است.

پنتاگون در طرح اولیه خود درباره در نظر گرفتن چهار پایگاه ارتش برای این کمپ‌های موقت مهاجران صحبت کرده بود اما ماتیس مشخص کرد که دو پایگاه مدنظر است.

چند روز پیش پنتاگون اعلام کرد که به دنبال در نظر گرفتن فضایی در پایگاه‌های نظامی به منظور اسکان دادن ۲۰ هزار کودک مهاجر جدا افتاده از بستگان خود است که به هنگام ورود غیرقانونی از مرز مکزیک به آمریکا بازداشت می‌شوند.

با این حال وزیر دفاع آمریکا مشخص نکرد که آیا صرفا در این کمپ‌ها قرار است تنها این کودکان اسکان یابند و یا خانواده‌ها نیز به آنجا خواهند آمد.

ماتیس در گفت‌وگو با خبرنگارانی که در حین سفر او به آسیا او را همراهی می‌کردند، گفت: در گذشته نیز ارتش آمریکا مردم را اسکان داده که شامل ویتنامی فراری از کشورشان و همچنین آمریکایی‌های نیازمند به سرپناه به هنگام بلایای طبیعی بوده است.

ماتیس خاطرنشان کرد: ما این برنامه را یک کارکرد لجستیکی می‌دانیم که برای این وزارتخانه مناسب است.

براساس گزارش مقام‌های آمریکا درخواست برای این سرپناه‌های موقت از سوی وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا مطرح شده و توسط وزارت دفاع مورد قبول قرار گرفته است.

این اتفاق هم زمان با نزاع سیاسی در آمریکا بر سر بازداشت مهاجران غیرقانونی و جدا کردن کودکان مهاجر از والدینشان رخ می‌دهد.

پیشتر اعلام شده بود که وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا اقدام به بررسی تاسیسات در چهار پایگاه نظامی این کشور کرده که شامل یک پایگاه در آرکانزاس و سه پایگاه در تگزاس بودند.

پنتاگون گفته که هیچ نقشی در اداره این کمپ‌های موقت ایفا نخواهد کرد.

قرار است این کمپ‌ها از سوی خود وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا کنترل و اداره شوند.

یک یادداشت پنتاگون برای نمایندگان کنگره آمریکا عنوان کرده که از این وزارتخانه خواسته شده که از ماه ژوئیه و تا پایان سال جاری میلادی این تاسیسات را در اختیار قرار دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.