ارم نیوز گزارش داد، این درحالی است که اسامه القواسمی، سخنگوی جنبش فتح اعلام کرده که آمریکا مدتی است به طور کامل کمک‌هایش به تشکیلات خودگردان فلسطین را قطع کرده است.

وی گفت: آمریکا از قبل قصد قطع کمک‌هایش به تشکیلات خودگردان فلسطین را داشت و تشکیلات خودگردان درخصوص این موضوع سخن نمی‌گوید تا نشان دهد این امر برایش اهمیتی ندارد.

این اقدام آمریکا دو ماه پس از این که کنگره این کشور قانون موسوم به "تیلور فورس" را امضا کرد، صورت گرفت که هدف از آن مجبور کردن تشکیلات خودگردان فلسطین جهت توقف سیاست‌هایش در خصوص پرداخت حقوق به اسرای فلسطینی‌ است که محکوم به قتل اسرائیلی‌ها هستند.

کمک‌های آمریکا به کرانه باختری و نوار غزه که مستقیما به دست تشکیلات خودگردان فلسطین می‌رسد و از آن بهره‌مند می‌شود در صورتی که وزارت خارجه آمریکا تایید نکند که تشکیلات خودگردان فلسطینن چهار شرط را اجرا کرده، به تعلیق در می‌آید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این شروط عبارتند از: توقف پرداخت حقوق به اسرای فلسطین، کنار گذاشتن قوانینی که اجازه پرداخت این چنین حقوق‌ها را بدهد، اتخاذ گام‌های محکم جهت توقف "تروریسم فلسطینی و محکومیت علنی و آشکار آن" و تحقیق در اقدامات خشونت‌بار.

علت نام‌گذاری این قانون به قانون "تیلور فورس" به خاطر یک دانشجوی آمریکایی است که در ارتش این کشور نیز خدمت کرده بود و در ماه مارس سال ۲۰۱۶ به دست یک فلسطینی در شهر یافا کشته شد.

احتمال می‌رود که این قانون باعث کاهش چند صد میلیون دلاری بودجه سازمان‌های غیر دولتی فعال در فلسطین شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.