عزیز فیلی روز دوشنبه، چهارم تیر ماه در نشست ستاد بحران استان افزود: حادثه تلخ هوایی پرواز تهران- یاسوج از حوادث کم نظیر ایران اسلامی بود که در ارتفاعات بیش از ۴۰۰۰ متر کوه دنا، در بدترین شرایط آب و هوایی و منطقه سخت گذر و صعب العبور رخ داده است.

وی اظهارکرد: این حادثه در استان کهگیلویه و بویراحمد با امکانات محدود به وقوع پیوست که از توان همه دستگاهها استفاده و مدیریت شد. این حادثه در محدوده استان اصفهان بود اما مسئولیت را خود استان برعهده گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از همه دستگاهها و نهادهایی که از ابتدای وقوع حادثه تاکنون همکاری و کمک کردند و در عملیات جستجوی پیکر جانباختگان این حادثه شرکت داشتند، تشکر می کنم. از فرمانداری‌های دنا و بویراحمد، هلال احمر، اوژانس و علوم پزشکی، سازمانهای امداد و نجات انتظامی، امنیتی و قضایی و پزشکی قانونی تشکر بعمل می آید.

فیلی تصریح کرد: از توان نیروهای مردمی و هیئت های کوهنوردی و ظرفیت هلال احمر تمام استانهای کشور در این عملیات استفاده شده است.

وی ادامه داد: در حادثه سقوط پرواز تهران- یاسوج آتش سوزی رخ نداده بود و جستجوی بافت ها را آسانتر کرده بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: پایان عملیات جستجوی پیکر جانباختگان پرواز تهران- یاسوج را اعلام می کنم. طی چند هفته منطقه محل سقوط پرواز تهران- یاسوج را قرق کرده و اقدام به پاکسازی منطقه خواهد شد و هر چیزی که در منطقه باشد جمع آوری و در محل حادثه دفن و یادمانی برای جانباختگان این پرواز ایجاد می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.