محمد مهدی تندگویان در هفتمین گردهمایی مسئولان امور جوانان استان های سراسر کشور، با بیان این‌که اکنون ما با وضعیت اقتصادی خاصی در کشور مواجه هستیم، افزود: ایران کشوری است که از آغاز انقلاب با دشمنان زیادی مواجه بوده و جنگ با دشمنان همواره ادامه دارد ولی امروزه درک ما از مدل جنگیدن تغییر کرده است. 

وی تصریح کرد: در حال حاضر آمریکا با فشارهای زیادی علیه ایران، با ما در جبهه‌ دیگری مبارزه می‌کند ولی ما با تمام قوا در مقابل آن ایستاده‌ایم‌. 

وی با بیان این‌که جنگ نرم، سخت تر از جنگ سخت است، افزود: امروزه جنگ اقتصادی هیچ تفاوتی با جنگ دوران دفاع مقدس ندارد، همه ما درگیر جنگ اقتصادی هستیم و باید با مقاومت در این جنگ پیروز شویم. 

تندگویان با بیان این‌که  درآمد ارزی کشور دو برابر هزینه‌های ارزی کشور است، افزود: وضعیت درآمدی ارزی کشور در بازار به دلیل التهاب و اخبار تولید شده، تاثیر مثبتی نمی گذارد. 

وی ادامه داد: با تمامی این اتفاقات تاکید دارم امسال می توان با صرفه‌جویی، نظارت دقیق، انجام برنامه‌های صحیح و کمک به دولت در جنگ اقتصادی پیروز شویم. 

وی با بیان این‌که گزارشی از ادارات کل در خصوص شفاف سازی اعتبارات به ما ارائه نشده است، تاکید کرد: مدل هزینه‌های استان‌ها باید به وزارت خانه‌ها ارسال شود . 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: متاسفانه در صندوق کارآفرینی جهت جذب اعتبارات استانی مناسب عمل نشده، ما انتظار داشتیم در فصل اول سال تمامی اعتبارات را جذب کنیم ولی با این وضعیت بعید است اعتبارها به خوبی جذب شود. 

وی افزود: در سال جاری  ۱۰ هزار برنامه برگزار شد و در هفته جوان نیز برنامه‌های خوب و متعددی نیز برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در آیین گشایش این گردهمایی، با بیان این‌که این مجموعه با قدرت و با تمام توان با تمرکز بر برنامه‌های جوانان در استان فعال است، اظهار کرد: متاسفانه شرح وظایف این مجموعه برای بسیاری از نهادهایی که عضو ستاد ساماندهی جوانان هستند، تبیین نشده است و برخی به اشتباه معاونت ورزش و جوانان را مجری تمام برنامه‌های جوانان در سطح استان می دانند.   

ایوب بهتاج از فعالیت ۱۴۰ سمن ثبت شده در سطح استان خبر داد و گفت: امیدواریم تمامی فعالیت های این سمن ها در استان به صورت تخصصی پیگیری شود. 

گفتنی است، افتتاح دبیرخانه تخصصی سمن‌های گردشگری جوانان کشور و نشست  دبیران سمن‌های جوانان استان از دیگر برنامه‌های محمد مهدی تند گویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در تبریز است. 

همچنین فردا نیز مراسم افتتاحیه سومین جشنواره رسمی طرح غنی سازی اوقات فراغت استان در فرهنگسرای بزرگ الغدیر برگزار می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.