حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز، با ستایش زحمات ارزشمند کارکنان این مجتمع افزود: یقین دارم با این آمادگی، دستور رهبر فرزانه انقلاب برای فعال شدن ۱۹۰ هزار سو، دست یافتنی است و فرزندان انقلاب می توانند با توانمندی و آمادگی خود، این فرمان را محقق سازند.

وی با اشاره به اینکه دشمن از عهدشکنی خود پشیمان می شود، تاکید کرد: دشمنان بزودی خواهند فهمید که حتی اگر به نیت به زانو درآوردن ایران، این کار را انجام داده باشند، ملت ایران در برابر آنها زانو نخواهد زد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷بصورت یکجانبه، خروج کشورش از توافق برجم را اعلام کرد.

وزیر اطلاعات یادآور شد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکنون نتوانسته اند ملت را به زانو درآورند و این آرزو را هم به گور خواهند برد.

علوی هشدار داد: تا زمانی که سایر اعضای امضاکننده برجام کارشکنی نکنند و از آن خارج نشوند و منافع ایران نیز تامین شود، ما متعهد به اجرای برجام هستیم اما اگر روزی منافع ایران تامین نشود و منافع ما در خروج از این توافق باشد، برجام در ایران به یک مو بند است و ما بزودی می توانیم نه تنها در جایگاه قبلی خود قرار بگیریم بلکه می توانیم فراتر از آن هم برویم.

حجت الاسلام والمسلمین علوی همچنین یادآور شد: این نخستین بار نیست که من از مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن بازدید می کنم، وضعیت را با گذشته مقایسه کردم و حاصل زحمات و مجاهدت بی سر و صدای کارکنان فرهیخته این مجموعه را مشاهده کردم.

وزیر اطلاعات همچنین امروز از مجتمع غنی سازی شهید علی محمدی فردو نیز بازدید کرد.

 رهبر معظم انقلاب ۱۴ خرداد سالجاری در اجتماع عظیم مردم در آئین بیست و نهمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره)، مسئولان سازمان انرژی هسته ای را موظف کردند تا بسرعت آمادگی لازم برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو غنی سازی را در قالب برجام فراهم آورند.

آیت الله خامنه ای عنوان داشتند:«سازمان انرژی هسته ای موظف است سریعاً آمادگی‌های لازم برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو، فعلاً در چارچوب برجام را فراهم کند.&#۳۹;

پیشتر علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه ایران برای تامین سوخت سالانه نیروگاه بوشهر به ۱۹۰ هزار سو غنی‌سازی نیاز دارد، گفته بود: «معیار اندازه‌گیری غنی‌سازی،سو (SWU) یا واحد کار جداسازی است که توانمندی یک سانتریفیوژ را در جداسازی نشان می‌دهد. بنابراین، غنی‌سازی را براساس سو تعیین می‌کنیم نه تعداد یا نوع ماشین‌های سانتریفیوژ.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.