«کمپین همبستگی فلسطین» روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم اسرائیل از سفر «شاهزاده ویلیام»،  عضو سلطنتی بریتانیا به سرزمین های اشغالی برای سرپوش گذاشتن  بر نقض حقوق بشر خود علیه فلسطینی ها استفاده می کند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی»انتظار می رود که شاهزاده ویلیام در این سفر پیش از دیدار با  «محمود عباس» ، رئیس دولت خودگردان فلسطین  با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی ملاقات کند.

بر اساس این گزارش، صلیب سرخ جهانی بتازگی اعلام کرده است که نیروهای اسرائیلی از گلوله های واقعی علیه معترضان غیرمسلح فلسطینی در غزه استفاده کرده و صد و بیست نفر را کشته و سیزده هزار تن زخمی کردند.

در بخشی از بیانیه کمپین همبستگی  فلسطین آمده است:«در پی این کشتار در غزه ، اسرائیل همچنان از درخواستها برای اجرای تحقیقات مستقل در این زمینه خودداری کرده است.بازدید شاهزاده ویلیام از اسرائیل، سیاست طولانی مدت دولت انگلیس برای نادیده گرفتن نقض گسترده حقوق بشر توسط اسرائیل را تقویت می کند.»

این نهاد فلسطینی در بخش دیگر این بیانیه تاکید کرده است که اسرائیل از این سفر برای دستیابی به اهداف خود استفاده می کند.

به گزارش راشاتودی، کمپین همبستگی فلسطین همچنان از دولت انگلیس خواست تا خرید و فروش تسلیحات با اسرائیل را متوقف کند و با  اعمال تحریم و اعمال فشار مناسب بر این رژیم به اشغال غیرقانونی کرانه غربی ، محاصره غزه و اقدام ها و سیاست های تبعیض نژادی علیه شهروندان فلسطینی ساکن سرزمین های اشغالی پایان دهد.

شاهزاده ویلیام قرار است در سفر به قدس اشغالی، از دیوار ندبه و مجموعه مسجد الاقصی نیز بازدید کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.