«موسی ابومرزوق» عضو ارشد حماس در گفت‌وگو با شبکه المیادین اعلام کرد که با مسکو درباره عدم اجازه به اجرای «معامله قرن» با هدف باز شدن جبهه علیه ایران موافقیم.

ابو مرزوق که در روسیه به سر می برد، گفت: برای سفر به چند کشور از جمله ایران اقدام خواهیم کرد.

عضو ارشد جنبش حماس اعلام کرد که مسئولان روس تاکید کردند که با معامله قرن مخالف هستند.

«الکساندر زاسپکین» سفیر روسیه در لبنان اوایل هفته جاری در گفت‌وگو با روزنامه «الاخبار» درباره مواضع روسیه در خصوص «معامله قرن» گفت: اسرائیل از ضعف عربی استفاده می‌کند و معامله قرن «تسلیم شدن» است نه «صلح»؛ ما معتقدیم، برخی سیاست‌های اسرائیل که مناسب برخی کشورهای عربی است، برای دیگر کشورها مثلا در سوریه، لبنان و فلسطین، مناسب نیست.

معامله قرن توسط «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پیشنهاد داده شده و «جرد کوشنر» داماد و مشاور وی از هفته گذشته سفری منطقه‌ای برای رایزنی درباره طرح مذکور آغاز کرده‌اند، آنها به اردن، عربستان، قطر و مصر رفتند و دیروز وارد فلسطین اشغالی شدند.

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه اسرائیل با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است.

در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.