در این دیدار، سرمدی ضمن تسلیم پیام کتبی رئیس جمهوری کشورمان در خصوص خروج غیرقانونی آمریکا از برجام به رئیس جمهور بولیوی، از مواضع شجاعانه مورالس در قبال خروج آمریکا از این توافق قدردانی کرد.

وی با اشاره به بین المللی بودن توافق هسته ای بر لزوم مقابله جامعه جهانی با سیاست یکجانبه گرایی آمریکا تأکید و ادامه همزمان برجام و تحریم ها را غیر ممکن دانست.

 

قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان با برشمردن بهانه های اصلی ترامپ برای خروج از برجام، نقض توافقات چندجانبه و بین المللی را بدعتی خطرناک در نظام بین الملل و تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی دانست و اقدام قاطع کشورهای جهان برای به شکست کشاندن این سیاست مخرب را یک ضروت دانست.

 

در این دیدار، رئیس جمهور بولیوی نیز با بیان اینکه دارای دیدگاهها و مواضع مشترکی با رئیس جمهوری اسلامی ایران است، از مبارزه کشورمان با سلطه طلبی آمریکا تمجید و بر حمایت بولیوی از جمهوری اسلامی ایران در موضوعات سیاسی و بین المللی تأکید کرد و افزود: همانطور که آمریکا متحدانی دارد، کشورهای مخالف سلطه گرایی نیز می بایست ارتباطات و پیوندهای خود را داشته باشند.

 

در این دیدار طرفین در باره راههای گسترش و تقویت روابط دوجانبه نیز گفت‌وگو کردند. رئیس جمهور بولیوی خواستار افزایش رفت و آمدهای مسئولین دو کشور به منظور گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.