القدس العربی گزارش داد، رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار با پادشاه اردن ضمن سکوت درباره طرح کاخ سفید برای صلح خاورمیانه، تاکید کرد: ما پیشرفت بسیاری در منطقه داشته‌ایم.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدارش با عبدالله دوم، پادشاه اردن گفت: کار خوبی در مورد پناهجویان و اردوگاه‌ها انجام دادید. کشورهای ما روابط خوبی با یکدیگر دارند و وظیفه‌ای که شما براساس اصول انسانی انجام می‌دهید، بسیار عالی است.

عبدالله دوم نیز در مقابل از ترامپ و دولت و مردم آمریکا بابت تمامی حمایت‌هایی که از اردن داشته‌اند، تشکر کرد و گفت: اگر سایر کشورهای جهان کمی از "تواضع" شما در کمک را داشته باشند ما الان در وضعیتی بسیار بهتری بودیم.

بلافاصله ترامپ در پاسخ عبدالله دوم اظهار داشت: بسیار خرسندم که پادشاه اردن از لفظ "تواضع" استفاده کرد. شاید این زیباترین تعارفی بود که در طول این مدت شنیده‌ام.

عبدالله دوم روز پنجشنبه سفر رسمی خود به آمریکا را آغاز کرد.

وی در این سفر با مسؤولان آمریکا تحولات منطقه و جهان و تلاش‌هایی که برای پیشبرد روند صلح میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی انجام می‌شوند را بررسی کرد.

ترامپ در این دیدار از پاسخ به سوال عبدالله دوم در مورد زمان ارائه طرح کاخ سفید در مورد صلح خاورمیانه خودداری کرد و گفت: پیشرفت گسترده‌ای در خاورمیانه حاصل شده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدارش با پادشاه اردن مدعی شد: شرایط از زمان خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای ایران بهتر شده است.

وی در ادامه باز هم مدعی شد: دولت آمریکا پیشروی بسیاری در زمینه طرح صلح خود داشته است و آغاز این موفقیت پایان دادن به توافق هسته‌ای با ایران بود.

پادشاه اردن نیز در این دیدار تاکید کرد: راه حل تشکیل دو کشور تنها راه برای پایان دادن به اختلافات میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی بوده و پایه اصلی تحقق امنیت و ثبات در منطقه است.

عبدالله دوم در این دیدار افزایش تلاش‌ها برای پیشبرد روند صلح از طریق آغاز مذاکراتی جدی و سازنده میان دو طرف جهت دستیابی به صلحی عادلانه و پایدار را خواستار شد و به نقش مهم آمریکا در این زمینه اشاره کرد.

عبدالله دوم و ترامپ در این دیدار درباره شرایط منطقه از جمله تحولات اخیر بحران سوریه و نیز تلاش‌های منطقه‌ای و جهانی برای مبارزه با تروریسم گفت‌وگو کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.