وی با اشاره به وضعیت کنونی کشور گفت: نکته اول مربوط است به وضعیت ایران در منطقه و بیان توانمندی‌هایی که داریم و اقتدار بالای نظم جمهوری اسلامی در منطقه و توانمندی‌های نظامی و منابع انسانی بسیار گران‌بها و استعدادهایی که در کشور وجود دارد و بصیرت مردم که در صحنه حضور دارند و منابع غنی نفت و گاز در کشور همه از جهات اقتدار به آینده است و اینکه این نظام با داشتن این امکانات امکان مقابله با سلطه جهانی را دارد.

 

وی افزود: تلاش کشور نکته دیگری است که دشمن تلاش دارد که این توانمندی‌ها را از بین ببرد و ایران هراسی شدیدی را در سطح منطقه دنبال م‌ کند در حالی که ایران بلند گفته اقتدار ما دفاعی است اما دشمنان و سلطه جهانی در مقام ایران هراسی به همه دنیا و در منطقه برای چاپیدن کشورهای منطقه است.

 

در یکی از سخنان یکی از وکلا گفته بود وکلا درخصوص این پرونده شبهه دارند در حالی که در اینجا اصلا شبهه چند وکیل موضوعیت ندارد و باید تعجب کرد که چرا یک مسئله به این روشنی را وزارت امور خارجه امریکا درباره اش نظر می‌دهد. اینها چیزی نیست جز اینکه سلطه گران قصد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی را دارند.

 وی ادامه داد: در مواجهه با این سلطه گری مسئولین در نظام چه وظیفه ای دارند که همانا حفظ وحدت باید باشد. اختلاف سلایق یک امر طبیعی است اما نباید این اختلاف سلیقه باعث از بین رفتن وحدت شود.

 امروز با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری یک همگرایی و وحدت خوبی میان همه بخش های نظام وجود دارد و انسجام ما در مقابل دشمنان بیش از پیش شده است.

 

وی ادامه داد: مسایل اقتصادی و معیشتی مردم مسئله مهمی است و مسئله اول کشور است و باید بدانیم که دشمن امروز در فکر حمله نظامی نیست بلکه قصد رخنه از همین طریق را دارد و می خواهد وضعیت اقتصادی ما را بر هم بریزد.

رییس قوه قضاییه گفت همه مسئولان نظام باید به این موضوع فکر کرده و حواسشان به بهبود وضعیت اقتصادی کشور باشد و قوه قضاییه هم نقش اساسی دارد.

وی گفت یک سری موئلفه‌های منطقی برای برهم ریختن بازار اقتصادی وجود دارد برای مثال وجود بالای هزار و پانصد هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم خودش مشکلاتی را ایجاد می‌کند در حالی که این عدد در گذشته تنها هفتصد هزار میلیارد تومان بود.

آملی لاریجانی به تاثیر مسایل روانی بر بازار و اقتصاد ایران پرداخت و گفت: دشمن تلاش می‌کند با جنگ روانی باعث بر هم ریختگی اقتصادی شود و می خواهد وضع کشور را بهم بریزد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.