علی لاریجانی در همایش سراسری قه قضاییه با حضور در سالن اجلاس سران گفت: قوه قضائیه در سال‌های گذشته تلاش خوبی داشت و در بین قوای مختلف این قوه وظیفه ذاتی تحقق عدالت دارد، البته رویکرد همه دستگاه‌ها در جمهوری اسلامی باید عدالت باشد. شما باید نتیجه کار خود را با این معیار بسنجید.

وی افزود: یکی از کارهای مهم این قوه ایجاد امنیت است. هم امنیت اقتصادی هم اجتماعی و سیاسی. این یکی از وظایف مهم این قوه است. اگر قوه مجریه و قوای دیگر بخواهند بحثی کنند در کنار شماست. شما جلودار هستید لذا این وجه هم بسیار مهم است و در شرایط فعلی مهم‌تر است.

رئیس‌مجلس با بیان اینکه وجه دیگر قوه قضائیه پیشگیری از جرم است، گفت:  قوه قضائیه در این زمینه محور است. قانونی که تصویب شد محور قوه قضائیه است که تعداد پرونده‌هایی که به قوه می‌رود چقدر است. چه کشور اقتضا می‌کند سازو کار را فراهم کنیم ریاست قوه قضائیه شورایی تشکیل دادند و دستگاه‌های مختلف حضور دارند باید پرکار بود که صدمه نبینیم قبل از اینکه وقایعی رخ دهد باید پیش‌بینی کنیم. این وجه مهم کار قوه قضائیه است

وی تاکید کرد: یکی از مسائلی که در قوه قضائیه هست، مشکل رسانه‌ای آنهاست. تصورم این است برخی مقامات قوه به کار رسانه‌ای اعتقادی ندارند کار آنها تحدید شده به برخی اظهارات آیت‌الله آملی و آقای اژه‌ای. این بار عظیم این قوه کار رسانه‌ای مفصلی نیاز دارد باید روی آن کار کرد و فقط به گفتار نیست.

رئیس مجلس عنوان کرد: باید از متخصصین این امر استفاده کرد. کسی که امنیت اجتماعی کشور را بهم ریخته با او برخورد می‌کنید وجهه آن در همه دنیا این است که بازدارنده باشد اگر در رسانه فعال نباشید بعد بازدارندگی را از دست می‌دهید. رادیو و تلویزیون و رسانه‌ها باید به این وضع توجه کنند و قوه قضائیه طرح داشته باشد و کمک کند خدمات این قوه طوری منعکس شود که وجه بازدارنده داشته باشد.

وی افزود: در این وجه کاستی دارید و کل کشور ضرر می‌کند. در دول مختلف دنیا اگر مشاهده کنید از بعد رسانه‌ای خیلی استفاده می‌کنند و کاری می‌کنند تاثیر روی وجدان عمومی داشته باشند و افراد دیگر جرات نکنند جرمی مرتکب شوند از این اجلاس باید بهره‌برداری شود.

لاریجانی گفت: رئیس‌جمهور توضیح داد. در شرایط عادی کشور کسی که می‌خواهد سرمایه‌گذاری در کشور کند باید احساس کند قوه قضائیه پشتیبان اوست به ویژه در شرایط فعلی که عملیات روانی روی سرمایه‌گذاران انجام می‌شود. ما نمونه‌هایی داشتیم که وقتی مدیرکل دادگستری یک استان از بخش‌های اقتصادی حمایت کرده شرایط منطقه تغییر کرده و وقتی درک درستی از مواضع نداشته باشیم اثر معکوس خواهد داشت. امروز سعی می‌کنند افراد سرمایه‌گذار را فراری دهند همه ما می‌گوییم دلالی باعث می‌شود اقتصاد کشور از یک اقتصاد ثروت‌زا نزول کند کسی که می‌خواهد سرمایه‌گذاری  کند دغدغه دارد. بخش‌های خصوصی ما مانع‌تراشی برای این سرمایه‌گذاری‌ها می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.