Inside the games گزارش داد، اسلاویسا کوکزا، رییس فوتبال صربستان که فیفا را متهم به ترغیب داوران برای قضاوت علیه این کشور کرده بود به کمیته‌ انضباطی ارجاع داده شد.

کوکزا در مصاحبه با بی بی سی علیه فیفا صحبت کرده و با اشاره به باخت دو بر یک تیم صربستان مقابل سوییس اعلام کرده بود که تیم صربستان قربانی "دزدی بی رحمانه" شده است.

کوکزا به استفاده از داور آلمانی در بازی دو تیم‌ ‌ملی فوتبال صربستان و سوییس در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اعتراض داشت، زیرا نیمی از مردم سوییس آلمانی زبان هستند. کوکزا معتقد است که این مساله بر قضاوت داور آلمانی تاثیر داشته است و او به اشتباه برای سوییس پنالتی‌ گرفته است.

کوکزا در مصاحبه خود با بی بی سی اظهار کرد: مسوولان فنی، بازیکنان و مردم صربستان همه ناراحت و ناامید هستند، زیرا در فیفا بی‌عدالتی وجود دارد. همه اروپا و دنیا می‌دانند که در این بازی دزدی بی‌رحمانه‌ای صورت گرفته است. من انتظار ندارم که فیفا واکنش نشان دهد یا جلوی تکرار این دزدی‌ها را بگیرد، زیرا می‌دانم که این اتفاقات هدایت شده هستند.

شکیری و ژاکا، دو بازیکن سوییس که بعد از به ثمر رساندن گل خود مقابل تیم‌ ‌ملی فوتبال صربستان علامت کشور آلبانی را با دست نشان دادند به دلیل این حرکت سیاسی خود از سوی فیفا جریمه نقدی شدند. احتمال داشت که این دو بازیکن از دو جلسه بازی محروم شوند، اما فیفا آن‌ها را ۱۰ هزار فرانک جریمه شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.