بهرام پارسایی در تذکری شفاهی به همه ارکان نظام در پایان جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: در زمینه بازار ارز و کاهش ارزش پول ملی باید بگویم که کاهش حدود ۱۰۰ درصدی ارزش پول ملی که تبعات آن کاهش قدرت خرید مردم و حقوق بگیران است، مشکلات جدی را ایجاد می‌کند. بنده نه به عنوان نماینده مردم بلکه از سوی فراکسیون امید آقای روحانی را دعوت می کنم که در صحن علنی مجلس به مردم و نمایندگان توضیح دهند که چه اندازه اختیار دارند. آیا کسانی هستند که کارشکنی می‌کنند و اگر کسانی وجود دارند چه کسانی هستند؟

وی در ادامه بیان کرد:‌ یا باید مسئولیت وضع موجود را آقای رئیس جمهور بپذیرد و یا اینکه اگر حقایقی وجود دارد باید با مردم در میان بگذارد. به مخالفان برجام که همه کاسه و کوزه‌ها را بر سر دولت می شکنند یادآوری می‌کنم تا زمانی  که برجام بود ارزش سکه و ارزش ارز با ثبات بود. عهدشکنان برجام با خروج از برجام باعث ایجاد تورم شدند و شما نیز با همراهی کردن آنها و پارچه نویسی در صحن مجلس بر خلاف آیین‌نامه مجلس به افزایش قیمت ارز دامن زدید.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: شما باید در این زمینه پاسخگو باشید. مجلس، دولت و همه ارکان نظام در بی ثباتی به وجود آمده مقصرند و باید پاسخگو باشند. باید از تیم غرور آفرین تیم ملی فوتبال یاد گرفت که به خاطر منافع ملی و غرور ملی از جان مایه گذاشتند و مردم شکست‌ آنها را پیروزی دیدند. امروز این احساس در مردم وجود ندارد که ما کارگزاران نظام دغدغه منافع ملی و نان و معیشت مردم را داریم.

پارسایی در تذکری به وزیر آموزش و پرورش گفت: از ریل خارج نشوید. مجلس برگ سفید امضا به هیچ وزیری نداد. حل مشکلات معیشتی جامعه فرهنگی باید در اولویت کار  این وزارت خانه باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.