احتمالا آمریکا از روسیه بخواهد تا برای کسری بازار پس از تحریم‌های نفتی ایران اتفاق می‌افتد، تولید نفت خود را افزایش دهد.

هفته گذشته کشورهای عضو اوپک و غیراوپک توافق کردند که به طرح کاهش تولید نفت صددرصد پایبند باشند که این مسئله عرضه نفت را در بازارهای جهانی یک میلیون بشکه افزایش خواهد داد این در حالی است که اصرار روسیه به افزایش یک و نیم میلیون بشکه‌ای عرضه نفت است. 

البته الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه به CNBC گفته است که در حال حاضر تصمیم اخیر اوپک برای شرایط فعلی کافی است. 

ریک پری وزیر انرژی آمریکا روز دوشنبه به خبرنگاران اعلام کرد این توافق ممکن است نسبت به آنچه که مورد انتظار است، تزریق کمتری به بازار داشته باشد و کسری‌ که پس از تحریم‌ها علیه ایران به وجود می‌آید را کامل پوشش ندهد.

باب دادلی رئیس شرکت BP اعلام کرد؛ تحریم‌های علیه ایران می‌تواند تا یک میلیون بشکه در بازار کسری نفت ایجاد کند. 

تحلیل‌گران می‌گویند احتمالا وزیر انرژی آمریکا از روسیه بخواهد تا برای تأمین کسری نفت بازار پس از تحریم‌های ایران، عرضه بیشتری به بازار داشته باشد.

دو سال پیش وقتی کشورهای اوپک، روسیه و دیگر تولیدکنندگان با طرح کاهش نفت موافقت کردند که روزانه ۱.۸ میلیون بشکه تولیدشان را کاهش دهند، مسکو موافقت کرد تا تولید خود را ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد. توافق هفته گذشته کشورهای اوپک و غیراوپک حدود دوسوم معادل ۲۰۰هزار بشکه در روز این کاهش را جبران خواهد کرد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.