حال و هوای امروز بازار بزرگ تهران مانند دیروز حاشیه‌ای نداشت اما مانند روزهای عادی هم نبود، چراکه برخی از مغازه‌ها کرکره‌هایشان را پایین کشیده بودند و خبری از کاسبی در آنجا نبود و برخی دیگر نیز تا نیمه کرکره‌شان پایین بود و برخی نیز در حالت عادی کرکره مغازه‌شان بالا بود اما نه چندان فعال به کارشان ادامه می‌دادند.

البته ماموران نیروی انتظامی در این میان به ایجاد آرامش در فضای بازار و برقراری نظم در کوچه‌ها و راسته‌ بازارهای مختلف کمک می‌کردند، چراکه به گفته رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر، در حال حاضر واحدهای فروش طلا و سکه در پاساژهای تهران باز هستند و فعالیت می‌کنند اما واحدهای واقع در بازار به دلیل برخی شیطنت‌ها کماکان فعالیت ندارند و منتظرند مسائل امنیتی تامین شود تا خسارتی به اموالشان وارد نشود و به همین دلیل احتیاط می‌کنند.

ابراهیم محمدولی در این باره به گفت: نیروی انتظامی در حال کمک کردن است تا مجددا بازار به روال قبلی بازگردد و خرید و فروش صورت گیرد. علاوه بر این در حال برنامه‌ریزی هستیم تا فعالیت‌های طلافروشی‌ها به وضعیت قبلی بازگردد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خرید و فروش سکه و طلا در بازار صورت می‌گیرد؟ اعلام کرد که شرایط به گونه‌ای است که مشتریان برای خرید یا فروش طلا اقدام نمی‌کنند و منتظر هستیم بازار به ثبات برسد.

نکته جالب در این میان این بود که با وجود نیمه فعال بودن بازار تهران، حال و هوای مردم و مشتریان این بازار تقریبا مانند روزهای گذشته و شرایط عادی بود، چراکه آنها به هر مغازه‌ای که باز بود سرک می‌کشیدند و خرید و فروش‌شان مانند روزهای دیگر ادامه داشت. حتی دلارفروشان سبزه میدان بازار بزرگ تهران همچنان به کارشان در کاسبی دلار و یورو و دیگر ارزها ادامه می‌دادند و گعده‌های آنها همچنان برقرار بود.

در خیابان اصلی و کوچه بازارهای بازار تهران از بازار رضا تا سبزه میدان، پله نوروزخان، ناصرخسرو، پامنار و ... آنچه جلب توجه می‌کرد، حضور کارگران بیکار بازار بود که با چرخ‌های دستی‌ خود منتظر بودند کسی از آنها کاری بخواهد و گهگاه با یکدیگر صحبت می‌کردند و منتظرند اوضاع بازار  به شرایط عادی بازگردد. همچنین فعالیت دستفروشان بازار همچون قبل برقرار بود و بازارشان هم گرم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.