روزنامه صبح نو ادامه داده است :

به گونه‌ای که کمتر می‌توان از آن، طعن و کنایه به رقیب را برداشت کرد. حال او نوک پیکان حملات خود را از جناح رقیب یا بهتر بگویم دشمن خیالی به سمت دشمن واقعی یعنی آمریکا و غرب نشانه رفته است.

وزرای امیدوار و نا‌امید

آقای حسن روحانی نیمه نخست اردیبهشت سال جاری و تنها چند روز قبل از اعلام رسمی خروج آمریکا از برجام توسط ترامپ، در مراسم قدردانی از کارگران، کارگزاران دولتش را تحت لوای دوگانه‌انگاری «امیدوار» و «ناامید» تقسیم کرد و گفت: در ذهنم وزرا را به دو دسته تقسیم کرده‌ام و هر دو دسته آدم‌های خوبی هستند اما بخشی از آن‌ها هوای نا‌امیدی در سر دارند. برخی با اشاره به بودجه آن را کم می‌دانند یا وضعیت فروش و انتقال درآمدهای نفتی را خوب نمی‌دانند.

 این عده در اول، وسط و آخر دولت سخن ناامید‌کننده دارند یا برخی از آن‌ها وقتی سخن از باران و خشکسالی می‌شود صحبت از واردات محصولات می‌کنند. اما عده‌ای هم امیدوارانه حرف می‌زنند. 

مثلاً می‌گویند اگر باران کم است باید الگوی کشت را تغییر دهیم یا به کشاورزان در فلان منطقه سفارش کنیم فلان محصولات آب‌بر را کشت نکنند.

 

همه دولت‌های آمریکا دشمن ملت ایران بودند

رییس‌جمهوری روز ۲۳‌خرداد در دیدار اهالی رسانه، ضمن عبور از نسبی‌گرایی، با تأکید بر اینکه ملت ایران در جانب «حق» قرار دارد و بر «باطل» پیروز خواهد شد، گفت: درست است که همه دولت‌های آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون دشمن ملت ایران بودند‌ اما دشمنی هم حد و چارچوبی دارد.

 ما در تاریخ قاتل کم نداشته‌ایم اما همه آن‌ها شمر نبودند، خائن زیاد داشته‌ایم اما ابن‌ملجم یکی بیشتر نداشته‌ایم؛ همه دولت‌های آمریکا دشمن ملت ایران بودند، اما رییس دولت فعلی بدتر، خبیث‌تر و با نقشه‌های شوم‌تر از دولت‌های قبلی است.

رمز موفقیت ما مقاومت است

وی در همین دیدار با بیان اینکه رمز موفقیت ما مقاومت و ایستادگی است، تصریح کرد: اگر بترسیم ‌یا سست و خسته شویم ‌یا احساس شکست کنیم، پیروز نخواهیم شد. منکر وجود مشکلات نیستم‌ اما می‌خواهم به قدرت بزرگ رسانه‌ها اقرار و تأکید کنم و بگویم که اگر همه دست به دست هم بدهیم، پیروز خواهیم بود.

 

ثمره ماه رمضان سر فرود نیاوردن در برابر دشمن است

روحانی روز ۲۵‌خرداد، در دیدار مسوولان نظام با رهبر معظم انقلاب اسلامی، محور اصلی سخنانش را روی انتقاد از مواضع غرب و در رأس آن آمریکا قرار داد و گفت: جای شگفتی است قدرتی که دستش به خون مردم این منطقه از افغانستان و عراق و سوریه و یمن گرفته تا سایر مناطق آلوده است، نقاب صلح‌طلبی بر چهره زده و از مذاکره و صلح دَم می‌زند و رژیم غاصبی که هر روز به کشتار مردم می‌پردازد، به دوره‌گردی روی آورده تا چهره غلط و دروغینی را از نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران ترسیم کند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: مطمئناً ملت ایران نمی‌گذارد که رژیم صهیونیستی، استکبار جهانی و ارتجاع منطقه یعنی جنایتکاران، غاصبان و جاهلان در برابر ما بایستند و بخواهند راه تجارت ملت را بسته و بر ملت فشارهای سیاسی و اقتصادی وارد کنند.

روحانی با اشاره به لزوم ایستادگی در برابر دشمن اظهار داشت: ثمره ماه رمضان ایستادگی، صبر و سست نشدن و سر فرود نیاوردن در برابر دشمن است و در حقیقت صبر زمانی است که سستی در آن راه نیابد و تسلیم و سرفرود آوردن در برابر دشمن صورت نگیرد و آنگاه این صبر دستاورد رمضان خواهد بود.

 

برنامه بدخواهان کشور برای بی‌ثباتی اقتصادی

رییس‌جمهوری همچنین روز ۲۸‌خرداد در جلسه ساماندهی بازار ارز و بررسی نوسانات اخیر ارز و سکه با اشاره به مساله کنترل تولید، توزیع و قیمت کالاهای مورد نیاز مردم گفت: عرضه کالا توسط تولیدکنندگان و واردکنندگان باید با سرعت مطلوب صورت گیرد و همه عوامل تأخیر در ترخیص و عرضه برطرف شود.

او تاکید کرد که‌: دولت اجازه سوء‌استفاده در بازار کالاهای مورد نیاز مردم را نخواهد داد و اگر کسانی به فکر سود باد‌آورده هستند، آماده برخورد مالیاتی قاطع باشند.

«روحانی کنترل تولید، توزیع و قیمت کالاهایی که روزمره مورد نیاز مردم است» ‌محور اصلی فعالیت دستگاه‌های مرتبط دولتی و عمومی اعلام و گفت: عرضه کالا توسط تولیدکنندگان و واردکنندگان باید با سرعت مطلوب صورت گیرد و همه عوامل تأخیر در ترخیص و عرضه برطرف شود.

البته او این مشکلات و شرایط کنونی کشور را ناشی از برنامه بدخواهان کشور برای ایجاد بی‌ثباتی ذهنی و مصنوعی در اقتصاد ملی، دانست و تاکید کرد که: مردم تحت هر شرایطی نباید تحت فشار قرار گیرند، به‌ویژه در مورد کالاهای اساسی و کالاهایی که در داخل کشور تولید می‌شود. 

ضمن اینکه‌ در شرایط فعلی منطقی نیست کالایی که تماماً در داخل کشور تولید می‌شود با قیمت جدیدی در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد.

 

کینه‌توزترین دشمنان تندرو در برابر ملت ایران قرار دارند

رییس‌جمهوری همچنین روز ۳۰‌خرداد در نشستی با رییس، معاونان و مدیران ارشد سازمان صداوسیما، بار دیگر محور اظهارات خود را بر توطئه‌های دشمنان و لزوم برخورد با آن قرار داد و گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که کینه‌توزترین دشمنان تندرو در برابر ملت ایران قرار گرفته و به‌خاطر ۴۰‌سال موفقیت ملت ایران در عرصه‌های مختلف بین‌المللی، منطقه‌ای و پایداری اقتصادی در سال‌های اخیر؛ نه تنها نسبت به نظام بلکه با نقشه، نام و مردم ایران کینه‌توزانه دشمنی می‌کند. 

وی با اشاره به نقش ثبات‌آفرین ایران در منطقه تاکید کرد: مبارزه با داعش در منطقه و نقش تأثیرگذار ایران در ثبات و امنیت منطقه و جلوگیری از تفرقه‌افکنی دشمنان و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، موجب ناراحتی دشمنان کینه‌توز و بی‌تدبیر ملت ایران شده و آن‌ها به دنبال این هستند تا اقتدار این ملت و نظام را در هم بشکنند. 

رییس‌جمهوری در این دیدار همچنین کار را به تقدیر از عملکرد صداوسیما پرداخت و گفت: رسانه ملی دستگاهی توانمند در تبلیغات و موج‌آفرینی مثبت است که اکثر مردم به آن مراجعه می‌کنند. در این شرایط به‌رغم آنکه ملت ایران در برابر توطئه دشمنان همواره بیدار و هوشیار بوده و در مراحل مختلف ایستادگی کرده‌اند، اما صدا‌وسیما در خط مقدم مقابله با جنگ روانی دشمن قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.